Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   helemaal alleen naar brugklas (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1865387)

pieper1 26-08-2012 19:24

helemaal alleen naar brugklas

Hoi mensen, ik ben thuis de oudste. Mijn sussie is 5 jaar jonger. Ik ga naar de brugklas in een grote stad en help :s zie er tegenop. Ouders zeuren! Nog tips ... ?

Grrrroetjes, Piep

Vendetta' 26-08-2012 19:37

Kick a tree, of kijk ned's survival gids! ;D

Kitten 26-08-2012 22:26

Gewoon naar school gaan en je zult snel merken dat het doodnormaal wordt :)

Tink* 27-08-2012 13:45

Het scheelt dat iedereen in je klas nieuw is. Ik neem aan dat je iets van introdagen hebt en wellicht zelfs een introkamp. Lekker jezelf zijn en wat vriendschappen proberen te sluiten. Je zal merken dat het naarmate je langer naar school gaat minder eng wordt en je vriendschappen sterker zullen worden. Eerst zal je misschien veel met alleen klasgenoten te maken hebben maar daarna zul je ook verder kijken en in andere klassen contacten opdoen. En van oudere scholieren die je uitschelden voor brugger moet je je niets aantrekken. Iedereen is een brugklasser geweest.

Durial321 27-08-2012 15:32

Citaat:

Tink* schreef: (Bericht 32747524)
En van oudere scholieren die je uitschelden voor brugger moet je je niets aantrekken. Iedereen is een brugklasser geweest.

sorry hoor, maar in deze tijd gebeurt dat al lang niet meer.

DAH 27-08-2012 16:24

Citaat:

Durial321 schreef: (Bericht 32747751)

Niet op mijn school... Vmbo 4 doet aan bruggertjes pesten.

Maar laat dat,je niet afschrikken! Ik vond het ook heel spannend want ik kende helemaal niemand uit mijn klas, maar na een week waren er al vriendschappen en nu zijn we nog steeds beste vrienden. Ik zou zeggen, duik in het diepe. :)

Reverend 27-08-2012 17:38

Niemand kennen is juist leuk.

Tink* 28-08-2012 13:02

Citaat:

Durial321 schreef: (Bericht 32747751)

Niet op elke school misschien, maar het gebeurt nog wel.

Verder is het niet eens duidelijk of hij er hierom tegenop ziet of meer omdat ie nieuwe vrienden moet maken en alles verder ook nieuw is. Ik gok dat laatste.

Silvano08 28-08-2012 14:20

Zie het als een uitdaging, iets nieuws dat je gaat ontdekken. Een nieuwe start met allemaal nieuwe vrienden en andere nieuwe mensen om je heen, waar heel wat mooie dingen uit kunnen ontstaan. Zo eng moet het dan niet meer zijn...

robbie14 02-09-2012 10:04

ik had hetzelfde,ik was helemaal alleen,maar kwam gelukkig iemand tegen die ik nog van groep 5 kende :p
gewoon goed rondkijken of je niet iemand ziet die je kent , en anders gewoon aarig zin tegen iedereen op de introductiedag,en gewoon nieuwe vrienden maken.ej met mijn ouders had ik hetzelfde,gewoon ergens anders aan denken.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:37.