Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Studie Mythologie? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=186558)

Severus 15-08-2002 01:09

Studie Mythologie?

Bestaat die (universitaire) studie?

Ik meen ooit eens gehoord te hebben over een studie waarbij je het paranormale, het mythologische bestudeert. Bijvoorbeeld alles over de Griekse goden, Egyptische goden en alle folklore en mythen die bij die landen horen. En dan niet alleen van die landen. Van landen over de hele wereld. Ook leer je bij zo'n studie alles over mythologische wezens als vampieren en weerwolven (want die kwamen heel vroeger al in de folklore voor, vooral in landen als Roemenië en Rusland).

Ik geloof dat ik ooit eens van zo'n studie heb gehoord, maar ik ben er dus niet zeker van of zo'n studie wel degelijk bestaat.

Misschien weten jullie daar meer over?

Alvast bedankt!

Ripper

tacidvs 15-08-2002 09:24

Wat zou je er mee opschieten? Vraag lekker een studie-adviseur ofzo, misschien een decaanachtig wezen, mocht je nog op de middelbare zitten.

Lucky Luciano 15-08-2002 10:27

Citaat:

tacidvs schreef:
Wat zou je er mee opschieten
Wat maakt dat nou weer uit. Wat hij ermee wil is z'n eigen zaak. Hij vraagt of er zo'n studie bestaat.

Pebbles 15-08-2002 12:28

Ik heb dr nog nooit van gehoord.. lijkt me wel een leuke studie om te doen!

steventenhave 15-08-2002 15:02

Citaat:

darkshooter schreef:

Wat maakt dat nou weer uit. Wat hij ermee wil is z'n eigen zaak. Hij vraagt of er zo'n studie bestaat.

Volgens mij is 't toch echt een ZIJ :p

nare man 15-08-2002 15:07

Ik heb er nog nooit van gehoord en volgens mij bestaat het ook niet, maar ik kan me voorstellen dat je bij een studie Oudheidkunde wel het vak mythologie oid. krijgt.

Lucky Luciano 15-08-2002 16:06

Citaat:

steventenhave schreef:

Volgens mij is 't toch echt een ZIJ :p

De boodschap blijft hetzelfde :p

perseus 15-08-2002 18:07

Het is wel een onderdeel van sommige studies, maar je kunt niet het vak zelf alleen maar studeren. Mijn leraar Oude talen vertelde er laatst iets over, ik zal het ff vragen volgende week.

Severus 15-08-2002 19:39

Citaat:

perseus schreef:
Het is wel een onderdeel van sommige studies, maar je kunt niet het vak zelf alleen maar studeren. Mijn leraar Oude talen vertelde er laatst iets over, ik zal het ff vragen volgende week.
Alvast heel erg bedankt, dat zou ik heel leuk vinden! :) (y)

Ik vind het trouwens wel stom dat als je Oudheidkunde wilt gaan doen (wat vooral de cultuur van de Oude Romeinen of de Grieken inhoudt), je zeker Latijn en/of Grieks moet hebben gehad. :( (n) Ik als havist moet dan na mijn HBO-opleiding direct een cursusje Latijn of Grieks gaan doen. :(

Ripper

Sithan 16-08-2002 23:31

Volgens mij is mythologie een vak bij de studie geschiedenis, maar ik weet het niet zeker...

Sommetje 21-08-2002 17:41

Misschien als onderdeel van de studie literatuur-wetenschappen???????

Severus 21-08-2002 21:42

Citaat:

Sikamikanico schreef:
Ik weet het niet (wat een schande he als Klassieke Oudheid fb :rolleyes: ), misschien kun je het even op Klassieke Oudheid vragen, want toevallig weet ik datdaar regelmatig 2 leraren klassieke talen rondlopen en nog een student Latijn&Grieks, minimaal een van hen zal het wel weten.
Bedankt voor de tip! :) (y)

Ripper

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:33.