![]() |
Uitslag van de verkiezingen
http://nos.nl/dossier/365768-tweede-...504/uitslagen/
Zijn jullie blij of niet? Wat vinden jullie ervan? Ikzelf vind vooral de terugval van Groenlinks erg schokkend, hoewel niet onverwacht. Ik had gehoopt dat dat op zijn minst een extra zetel voor PvdD op zou leveren, maar helaas. |
Groenlinks moet duidelijk Tofik Dibi laten aantreden als supreme commander (Y)
|
Op naar Paars.
|
Gezien de peilingen ben ik niet ontevreden, ik had natuurlijk een ander resultaat gewenst maar het had veel erger gekund.
3 zetels voor de SGP is wel fucking retarded. |
baaaaaaaaaaaaaaaad sp 15 zetels
|
Ik vind het niet zo'n slechte uitslag.
|
Paars, prima. (Y)
|
Ik ben niet blij met deze uitslag. Ik zie VVD-CDA-D66-PVV namelijk helemaal niet zitten.
|
Citaat:
|
Denk je dat dat zo´n groot verschil met zich meebrengt?
Groenlinks trouwens 4 zetels ipv van drie. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Haha, arme Roemer trouwens. Kreeg zowaar een beetje medelijden met hem. Ze mogen wel iemand anders opstellen als ze wat klaar willen spelen bij de SP want tegen een Samson gaat het em sowieso niet worden.
|
Ik hoop dat de pvda toch de meeste invloed gaat hebben, ik ben meer voorstander van links en daar heb ik zelf ook het meest mee te maken.
|
Het is zover!
Citaat:
|
Citaat:
Allemaal van CU? |
Nope, die zijn er met ongeveer 10.000 stemmen op achteruitgegaan.
Hier staat een tabelletje. http://nl.wikipedia.org/wiki/Tweede_...iezingsuitslag Had ik ook niet verwacht eigenlijk. Misschien zijn er een paar overgestapt, maar een echte CU'er stemt niet op staatkundig gereformeerden. |
Blijkbaar zijn er dus nu meer mensen die weer naar de middeleeuwen verlangen, gezien de toename van het aantal stemmen van de SGP.
|
Misschien wat mensen die van CDA zijn overgestapt...? Volgens mij voert de SGP wel flink campagne bij hun doelgroep: jonge christenen. Blijkbaar met succes...
|
Daar zal je wel eens gelijk in kunnen hebben inderdaad. Al is het wel vreemd, een echte CDA'er die overstapt naar de SGP. Zeker gezien de uitspraken van Van Der Staaij.
Toch kan je wel stellen dat de SGP een succesvolle campagne heeft gevoerd. |
Ik denk dat het grotendeels wat minder strenge gereformeerden zijn die normaliter CDA stemmen. Plus extra aanwas vanwege grote gezinnen misschien?
|
Of het is gewoon toeval, een aantal kiezers kan in 2010 thuis zijn gebleven, een klein gedeelte overstappers van het CDA, en een aantal nieuwe stemmers (18 geworden). Daarnaast is de opkomst als geheel lager, maar bij de SGP juist groter, dus dan wordt het effect versterkt.
|
SGP'ers blijven niet thuis.
|
Eens SGP'er = altijd SGP'er. :P
|
Van der Staaij was ook meer op tv de afgelopen tijd dan in 2010. Ik kan me voorstellen dat rechts-conservatieve CDA'ers zich wel door zijn optreden voelen aangesproken.
|
Dat blijkt dan maar weer. Hij heeft het in ieder geval goed gedaan, ondanks die uitspraken van hem.
|
Citaat:
|
Ach ja, inderdaad. Zucht. Gelukkig zijn ze niet de grootste partij, zo moet je dan maar denken. Uiteraard respecteer ik SGP aanhangers, maar die uitspraken zijn werkelijk ronduit debiel. Waarschijnlijk heeft het hem, zoals Vowel al zei, nog stemmen opgeleverd ook.
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Dit is +17% ofzo?
Als ze dit volhouden leven we met 200* jaar in een christelijk Iran. Noes. *random getal |
Ik ben superblij en ik hoop dat alle strategische stemmers dat ook zijn!
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:19. |