Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Nieuws, Achtergronden & Wetenschap (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=40)
-   -   aanslag ambassade (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1866346)

michvde 13-09-2012 15:54

aanslag ambassade

Een aanslag op de Amerikaanse ambassade om zo'n kleine film da's toch gestoort

FB Edit:
Onder andere door een onafhankelijke anti-islam film is er geweld uitgebroken in Benghazi (Libië) dit heeft het leven gekost van een Amerikaanse ambassadeur.

Bron: http://www.nu.nl/buitenland/2907482/...eld-libie.html

Trailer hier te vinden: http://www.nu.nl/onrust-midden-ooste...t-moslims.html

Martiño 13-09-2012 16:05

Waar heb je het precies over? Het is handiger als je bijvoorbeeld een link hebt naar een nieuwsartikel wat hier over gaat.

ik_eet_egels 13-09-2012 16:09

Ik had niet anders verwacht. Deze wilden hebben een dictator nodig.

Schrödinger 13-09-2012 16:18

Citaat:

michvde schreef: (Bericht 32778322)
Een aanslag op de amerikaande ambassade om zo'n kleine film da's toch gestoort

Ja. Bijna net zo gestoord als denken dat Libiërs "wilden" zijn die "een dictator nodig hebben".

Reverend 13-09-2012 16:37

Ze worden neergezet als een stel primitieve barbaren in het filmpje (die trouwens lastig serieus te nemen is). Vervolgens reageren ze daarop als primitieve barbaren.

Achja, gelovigen.

ik_eet_egels 13-09-2012 16:49

Citaat:

Schrödinger schreef: (Bericht 32778381)
Ja. Bijna net zo gestoord als denken dat Libiërs "wilden" zijn die "een dictator nodig hebben".

Het wezenlijke verschil is echter dat ik geen mensen vermoord. Maar geniet vooral van de Arabische lente, het zal niet lang duren voordat de Islamitische ijstijd in die landen aankomt.

DAH 13-09-2012 16:52

Ze zijn wel steeds weer persiflages van zichzelf...
Maar erg verschrikkelijk dat ze zo reageren en ik ben bang dat die moslimeikels enig ogenblik hun doel bereiken: geen kritiek op de Islam. Elke keer als er een vorm van kritiek wordt geuit volgen rellen, branden en onthoofdingen van onschuldigen.

De Veroorzaker 13-09-2012 17:00

Citaat:

ik_eet_egels schreef: (Bericht 32778453)
Het wezenlijke verschil is echter dat ik geen mensen vermoord. Maar geniet vooral van de Arabische lente, het zal niet lang duren voordat de Islamitische ijstijd in die landen aankomt.

Ach er zijn nederlanders die wel mensen vermoorden en als je alle libiers op een hoop kunt gooien kan dat met nederlanders vast ook wel.

De Veroorzaker 13-09-2012 17:01

Citaat:

DAH schreef: (Bericht 32778460)
Ze zijn wel steeds weer persiflages van zichzelf...
Maar erg verschrikkelijk dat ze zo reageren en ik ben bang dat die moslimeikels enig ogenblik hun doel bereiken: geen kritiek op de Islam. Elke keer als er een vorm van kritiek wordt geuit volgen rellen, branden en onthoofdingen van onschuldigen.

Stel je zit naast een corpulent iemand die niet zo lekker ruikt en je zeg HEY lelijke dikke hoer, je stinkt. Lever je dan kritiek of ben je dan gewoon onbeschoft?

ik_eet_egels 13-09-2012 17:14

Citaat:

De Veroorzaker schreef: (Bericht 32778476)
Ach er zijn nederlanders die wel mensen vermoorden en als je alle libiers op een hoop kunt gooien kan dat met nederlanders vast ook wel.

Van water word je nat.

Wanneer de rook rondom deze revoluties definitief is opgetrokken zal duidelijk worden dat alleen een sterke man de rust in deze landen kan houden. Er zijn te veel verschillende etnische groepen, die te slecht opgeleid en een te groot gebrek aan beschaving hebben (mede veroorzaakt door een verschrikkelijke religie) om de rust te houden.

Versterk dit met de kunstmatige manier waarop de landen zijn ontstaan, de kaarsrechte grenzen zijn hier een voorbeeld van, en er is stront aan de knikker.

Maar als ik jou mag geloven Veroorzaker, dan gaan Nederlanders ambassades van landen bestormen waarvan de inwoners een Nederlandse waarde (of het Christendom) hebben beledigd. Of slachten we elkaar af wanneer het centrale gezag wegvalt :facepalm:

Welke minderheid zal in welk land als eerste aan de beurt zijn?

hookee 13-09-2012 17:16

Citaat:

De Veroorzaker schreef: (Bericht 32778479)
Stel je zit naast een corpulent iemand die niet zo lekker ruikt en je zeg HEY lelijke dikke hoer, je stinkt. Lever je dan kritiek of ben je dan gewoon onbeschoft?

Er zijn films genoeg die gaan over dikke, stinkende mensen, ik heb nog nooit een "beledigde dikkerd" een cinema zien afbreken. Dat komt waarschijnlijk omdat ze zelf ook best weten dat ze "anders" zijn.

DAH 13-09-2012 17:43

Citaat:

De Veroorzaker schreef: (Bericht 32778479)

Maar dan zou de persoon waar ik naast zit meteen een willekeurig slank, niet-stinkend persoom vermoorden, samen met een aantal andere stinkende vetzakken. Het is inderdaad wel vrij onbeschoft, ook de cartoons enzo, maar de reacties van de moslimextremisten zijn zo.. extreem.

Alpha_Omega 13-09-2012 18:29

Even een bron toegevoegd.

De Veroorzaker 13-09-2012 18:51

Citaat:

hookee schreef: (Bericht 32778504)
Er zijn films genoeg die gaan over dikke, stinkende mensen, ik heb nog nooit een "beledigde dikkerd" een cinema zien afbreken. Dat komt waarschijnlijk omdat ze zelf ook best weten dat ze "anders" zijn.

Citaat:

DAH schreef: (Bericht 32778542)
Maar dan zou de persoon waar ik naast zit meteen een willekeurig slank, niet-stinkend persoom vermoorden, samen met een aantal andere stinkende vetzakken. Het is inderdaad wel vrij onbeschoft, ook de cartoons enzo, maar de reacties van de moslimextremisten zijn zo.. extreem.

Ik neem aan dat jullie antwoord op de vraag dan ben je aan het beledigen is? ;) Ik vind het ook een barbaarse reactie maar heeft iemand eens naar de film gekeken? Wat ik ervan gezien heb was lachwekkend en puur gemaakt om te beledigen, dat "kritiek" noemen vind ik vergelijkbaar met eerder genoemd voorbeeld van een onwelriekend persoon.

De Veroorzaker 13-09-2012 18:58

Citaat:

ik_eet_egels schreef: (Bericht 32778502)
Van water word je nat.

Tot hier was je vrij coherent!

Citaat:

Wanneer de rook rondom deze revoluties definitief is opgetrokken zal duidelijk worden dat alleen een sterke man de rust in deze landen kan houden. Er zijn te veel verschillende etnische groepen, die te slecht opgeleid en een te groot gebrek aan beschaving hebben (mede veroorzaakt door een verschrikkelijke religie) om de rust te houden.
Ok, wint nederland het wk 2014 of zie je dat niet in je glazen bol?

Citaat:

Versterk dit met de kunstmatige manier waarop de landen zijn ontstaan, de kaarsrechte grenzen zijn hier een voorbeeld van, en er is stront aan de knikker.
Welke rechte lijnen? Of hebben we het over Afrika?

Citaat:

Maar als ik jou mag geloven Veroorzaker, dan gaan Nederlanders ambassades van landen bestormen waarvan de inwoners een Nederlandse waarde (of het Christendom) hebben beledigd. Of slachten we elkaar af wanneer het centrale gezag wegvalt :facepalm:
Waar zeg ik dat precies?

Citaat:

Welke minderheid zal in welk land als eerste aan de beurt zijn?
Als het aan de pvv ligt de moslims in nederland, als het aan de moslimbroederschap ligt de christenen in egypte, wat denk jij?

Reverend 13-09-2012 19:43

Citaat:

De Veroorzaker schreef: (Bericht 32778668)
Wat ik ervan gezien heb was lachwekkend en puur gemaakt om te beledigen, dat "kritiek" noemen vind ik vergelijkbaar met eerder genoemd voorbeeld van een onwelriekend persoon.

Als het satire is de reactie van die apen natuurlijk nog lachwekkender.

ik_eet_egels 13-09-2012 23:25

Citaat:

De Veroorzaker schreef: (Bericht 32778675)
Ok, wint nederland het wk 2014 of zie je dat niet in je glazen bol?

Nee, dat beeld zie ik nu al. Daar heb ik geen glazen bol voor nodig. In sommige gevallen is dit inderdaad een voorspelling, in andere gevallen kan ik een voorbeeld noemen waarbij het centrale gezag wegviel en er grootschalig etnisch geweld was (Irak). Het is logische redenatie en hoewel ik niet altijd gelijk zal hebben, zal het in veel gevallen wel het geval zijn (zie de situatie van de Kopten hedendaags).

Citaat:

Welke rechte lijnen? Of hebben we het over Afrika?
Ik weet niet waarom ik dit herhaal. Maar kijk eens naar de grenzen van landen in het MO en Noord-Afrika. Deze grenzen zijn deels door Westerse mogendheden op een map getekend als het ware zonder voldoende te kijken naar de etnische, etc. samenstelling van de landen. Een kruitvat.

Citaat:

Waar zeg ik dat precies?
Niet, maar je maakt een domme vergelijking die als een tang op een varken slaat die het vermoorden van ambassadepersoneel afdeed als een...ach.

Citaat:

Als het aan de pvv ligt de moslims in nederland, als het aan de moslimbroederschap ligt de christenen in egypte, wat denk jij?
De Alawieten, maar ik kan me vergissen.

Nog een vraag: hoeveel van de idioten die zich momenteel misdragen, hebben volgens jou de film daadwerkelijk gezien?

De Veroorzaker 14-09-2012 08:57

Citaat:

ik_eet_egels schreef: (Bericht 32779172)
Nee, dat beeld zie ik nu al. Daar heb ik geen glazen bol voor nodig. In sommige gevallen is dit inderdaad een voorspelling, in andere gevallen kan ik een voorbeeld noemen waarbij het centrale gezag wegviel en er grootschalig etnisch geweld was (Irak). Het is logische redenatie en hoewel ik niet altijd gelijk zal hebben, zal het in veel gevallen wel het geval zijn (zie de situatie van de Kopten hedendaags).

Met centrale gezag wegvallen bedoel je dat het land bezet werd door een westers land? En dan pretendeer je in je vorige post dat nederland zich netjes zou blijven gedragen als het centrale gezag weg zou vallen, waarmee je dus vast bedoelde dat we bezet worden door een islamitisch land. Wat een vertrouwen in de tokkies die ons land bevolken :cool:

Citaat:

Ik weet niet waarom ik dit herhaal. Maar kijk eens naar de grenzen van landen in het MO en Noord-Afrika. Deze grenzen zijn deels door Westerse mogendheden op een map getekend als het ware zonder voldoende te kijken naar de etnische, etc. samenstelling van de landen. Een kruitvat.
:D waar dan? Dat ene lijntje in Egypte?

http://3.bp.blogspot.com/_PvdTv7kXW5...+(MvD,+US).gif

Citaat:

Niet, .
Doe dan ook niet net alsof.

Citaat:

De Alawieten, maar ik kan me vergissen.
Waarom beantwoord je nu maar de helft van de vraag? Je eigen vraag nog wel :confused:.

Citaat:

Nog een vraag: hoeveel van de idioten die zich momenteel misdragen, hebben volgens jou de film daadwerkelijk gezien?
Allemaal.

ik_eet_egels 14-09-2012 16:07

Citaat:

De Veroorzaker schreef: (Bericht 32779436)
Met centrale gezag wegvallen bedoel je dat het land bezet werd door een westers land? En dan pretendeer je in je vorige post dat nederland zich netjes zou blijven gedragen als het centrale gezag weg zou vallen, waarmee je dus vast bedoelde dat we bezet worden door een islamitisch land. Wat een vertrouwen in de tokkies die ons land bevolken :cool:

Dus toen trokken de Soennieten en Sijietten samen tegen de Amerikanen op? Ze maakten elkaar niet af? Interessant zeg. En nee, ik bedoelde niet dat we door een Islamitisch land bezet werden, ik bedoelde dat wanneer het centrale gezag weg zou vallen, dat we elkaar niet zouden afslachten. Jij maakt er een hoop onzin van.

Citaat:

:D waar dan? Dat ene lijntje in Egypte?

[afbeelding]

Egypte - Israël, Egypte - Libië. Dat zijn er 2, in het geval je moeite hebt met tellen. Maar het punt, waar je zo mooi aan voorbij gaat, is dat deze staten kunstmatig in het leven zijn geroepen zonder naar ethnische, religieuze zaken te kijken. Ook de onlogische grenzen van het voormalige Ottomaanse rijk zijn daar een voorbeeld van.

Citaat:

Doe dan ook niet net alsof.
Niettes/welles.

Citaat:

Waarom beantwoord je nu maar de helft van de vraag? Je eigen vraag nog wel :confused:.
Dat doe ik niet. Jij snapt het niet.

Citaat:

Allemaal.
Inhoudelijk heb je niks te melden.

Reverend 14-09-2012 17:53

http://www.theonion.com/articles/no-...adline:default

De Veroorzaker 16-09-2012 09:25

Citaat:

ik_eet_egels schreef: (Bericht 32780317)
Dus toen trokken de Soennieten en Sijietten samen tegen de Amerikanen op? Ze maakten elkaar niet af? Interessant zeg. En nee, ik bedoelde niet dat we door een Islamitisch land bezet werden, ik bedoelde dat wanneer het centrale gezag weg zou vallen, dat we elkaar niet zouden afslachten. Jij maakt er een hoop onzin van.

Wat bedoel je dan precies met het wegvallen van het centrale gezag? Want je begint te zwetsen over het centrale gezag dat weg valt en noemt dan een land dat bezet is door de usa dus ik dacht dat je met wegvallen van het centrale gezag het bezetten van een land bedoelde.

Citaat:

Egypte - Israël, Egypte - Libië. Dat zijn er 2, in het geval je moeite hebt met tellen. Maar het punt, waar je zo mooi aan voorbij gaat, is dat deze staten kunstmatig in het leven zijn geroepen zonder naar ethnische, religieuze zaken te kijken. Ook de onlogische grenzen van het voormalige Ottomaanse rijk zijn daar een voorbeeld van.
Ah ja het zijn er inderdaad twee. Dus niet in Jemen, dus niet in Saudi-Arabie, dus niet in Iran, dus niet in Syrie, dus niet in Irak, etc. Heb je ook en voorbeeld van een natuurlijk ontstane staat? Friesland ofzo?

Citaat:

Dat doe ik niet. Jij snapt het niet.
Nou meid, leg het vooral uit.

Citaat:

Inhoudelijk heb je niks te melden.
Welke inhoud?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:28.