![]() |
Opname apparatuur???
hooi,
mijn hobby is zingen en muziek, en ik vind het leuk om met mijn laptop mijn stem te bewerken en liedjes te maken. tot nu toe nam ik mijn stem altijd op met mijn laptop maar de kwaliteit hiervan is erg slecht. ik zou ook graag zo'n opname microfoon willen die je altijd in youtube covers ziet met super goed geluid, maar ik heb geen flauw idee hoe zoiets heet, waar ik het haal en wat de beste is, kan iemand mij helpen? :confused: |
ik denk dat jij een condensator microfoon bedoeld. je kan bijvoorbeeld hier kijken. http://www.bax-shop.nl/condensator-z...producten.html . maar als ik me niet vergis kan je deze microfoon niet zomaar op je laptop aansluiten omdat deze stroom nodig heeft. dus dan zou je een externe geluidskaart moeten aanschaffen die dit kan leveren. een mooi voorbeeld daarvan is de tascam us-122 mk2. ook deze kan je vinden bij die webshop.
en je moet waarschijnlijk een goede microfoon standaard erbij zoeken anders heb je weinig aan die microfoon. |
Met een goedkope microfoon die je gelijk op je laptop aansluit red je het niet.
Ik weet dat mijn nichtje allemaal van die dingen heeft. Een microfoon, en een key-board & speciale software (Je kan er nog veel meer bij kopen...) Die moet je aansluiten op een kastje, dat zet het signaal van je Mic. om naar een digitaal signaal voor je computer. Ik heb echter geen idee hoe het heet. Maar met Google vind je vast snel iets bijv. dit: Muziekopnemen.website.com/wathebjenodig.htm |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:05. |