Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Werk, Geld & Recht (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=60)
-   -   werk zoeken (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1866477)

Sunshine! 15-09-2012 20:32

werk zoeken

Hallo mensen ik ben 16 jaar en ik hb laatst veel sites bezocht waar mss werk te vinden was maar dat was helaas niet zo en ik bn dringend op zoek naar een studentenjob... heeft iemand misschien enig idee wat ik moet doen? :)

Thomas. 15-09-2012 21:06

Welkom!

Voor topics over werk kun je naar (http://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=130)

Axel11 16-09-2012 10:59

En daar verplaats ik dit topic dan ook heen!

Sunshine! 16-09-2012 13:36

Dankj!

Associated 17-09-2012 07:41

Ja ik zoek ook nog een leuke bijbaan..... Alle supermarkten in de omgeving zoeken helemaal niemand...

Sunshine! 17-09-2012 14:58

Citaat:

Associated schreef: (Bericht 32784874)
Ja ik zoek ook nog een leuke bijbaan..... Alle supermarkten in de omgeving zoeken helemaal niemand...

Hahaha hetzelfde hier :D

Diamera 17-09-2012 15:24

Is de horeca niets? Geen leuke cafeetjes of restaurants in de buurt? Anders probeer je het bij winkels die gevoelig zijn voor de komende feestmaanden en de uitverkoopperiode, bij ons (groot warenhuis) worden nu al extra mensen aangenomen en ingewerkt vanwege komend prijzencircus.

Sunshine! 17-09-2012 18:28

Citaat:

Diamera schreef: (Bericht 32785808)
Is de horeca niets? Geen leuke cafeetjes of restaurants in de buurt? Anders probeer je het bij winkels die gevoelig zijn voor de komende feestmaanden en de uitverkoopperiode, bij ons (groot warenhuis) worden nu al extra mensen aangenomen en ingewerkt vanwege komend prijzencircus.

Ik heb sommige winkels in de buurt al geprobeert maar die zoeken iemand voor een vast contract maar er is wel een hotel dicht bij mij en daar heb ik het nog niet geprobeert dus ik ben van plan om dat woensdag te gaan doen. Bedankt voor de tip! :)

Sunshine! 25-09-2012 17:45

Het is toch niks geworden bij dat hotel... ik vroeg of ze nog mss werk hadden om aftewassen of zo ma daarvoor hebben ze al blijkbaar vaste mensen... :\

Adore 26-09-2012 08:53

Ga eerst bedenken wat je wel en niet wil. Zo kun je een hoop banen al wegstrepen, maar wees niet té kritisch. Bedenk je wel dat je een baan zoekt waarbij geen opleiding is vereist. Ga eens de stad in en kijk rond, welke winkels lijken je leuk bijvoorbeeld?

Uitzendbureaus / sites voor banen zijn niet zo happig op 16-jarigen, omdat je nog vrij jong bent en nog naar school moet. Je bent daarom niet erg flexibel en dat zoeken zij juist wel (da's niet jouw schuld). Bovendien heb je nog het voordeel gewoon winkels binnen te stappen of bedrijven op te bellen, wat heel normaal is bij jouw leeftijd.

Heb je een selectie, ga dan daarvoor op pad, of bellen. Focus je niet op één bedrijf of baan, dan valt het tegen als je een nee te horen krijgt. Heb je er meer, dan kun je door naar de volgende. Zorg wel dat je gemotiveerd overkomt, niet dat je per sé 'moet' werken van jezelf. Scheelt een hoop in de indruk die je achterlaat!

Als laatste: vraag ook rond in je omgeving. Wellicht heeft of weet iemand een baan voor een paar uur per week of een zaterdag. Via-via aan een bijbaan komen is vaak ook een handige manier.

Sunshine! 30-09-2012 20:12

Citaat:

Adore schreef: (Bericht 32801928)
Ga eerst bedenken wat je wel en niet wil. Zo kun je een hoop banen al wegstrepen, maar wees niet té kritisch. Bedenk je wel dat je een baan zoekt waarbij geen opleiding is vereist. Ga eens de stad in en kijk rond, welke winkels lijken je leuk bijvoorbeeld?

Uitzendbureaus / sites voor banen zijn niet zo happig op 16-jarigen, omdat je nog vrij jong bent en nog naar school moet. Je bent daarom niet erg flexibel en dat zoeken zij juist wel (da's niet jouw schuld). Bovendien heb je nog het voordeel gewoon winkels binnen te stappen of bedrijven op te bellen, wat heel normaal is bij jouw leeftijd.

Heb je een selectie, ga dan daarvoor op pad, of bellen. Focus je niet op één bedrijf of baan, dan valt het tegen als je een nee te horen krijgt. Heb je er meer, dan kun je door naar de volgende. Zorg wel dat je gemotiveerd overkomt, niet dat je per sé 'moet' werken van jezelf. Scheelt een hoop in de indruk die je achterlaat!

Als laatste: vraag ook rond in je omgeving. Wellicht heeft of weet iemand een baan voor een paar uur per week of een zaterdag. Via-via aan een bijbaan komen is vaak ook een handige manier.

Ja ik zal het in ieder geval proberen!! :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:26.