![]() |
Minderjarige studente op kamers.
Hallo allemaal,
Ik zit al een tijdje met een vraag. Ik ben 16 jaar en zit sinds dit jaar in op het mbo. Ik zit er over na te denken om volgend jaar op mijn 17e dus op kamers te gaan omdat ik elke dag veel moet reizen. Heb ik ook ergens recht op geld voor bijvoorbeeld de huur. Mijn ouders hebben een goed inkomen maar willen niet alles betalen omdat ze nog meer kinderen hebben en geen verschil kunnen maken. Mijn broer en zus zijn allebei 18 geweest dus die hebben recht op studiefinanciering. Ik heb geen idee of ik hier op het goede forum ben om mijn vraag te stellen maar ik probeer het toch maar. Zo niet, waar zou ik het dan moeten vragen? Groetjes Lotte. |
Je vraag heeft vooral betrekking op op welke geldbronnen je recht hebt (studiefinanciering, toeslagen enz.). Daarom staat je topic hier prima :)
|
Als je nog geen 18 bent en een mbo-opleiding volgt, heb je geen recht op studiefinanciering, tegemoetkoming in de reiskosten en eventueel huurtoeslag. Wel kunnen je ouders een tegemoetkoming ouders aanvragen. Kijk hiervoor voor meer informatie op deze link: http://www.duo.nl/particulieren/stud..._2012_2013.asp
|
Wanneer je op het MBO zit en nog geen achttien bent, heb je nog geen recht op studiefinanciering. Zat je als minderjarige op het HBO, dan zou je er wel recht op hebebn.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:30. |