Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Ingebrand en wat nu? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=186652)

Q 15-08-2002 09:40

Ingebrand en wat nu?

Hey, wat moet je doen tegen een ingebrande monitor? Om op te lossen, zonder dat ding aan iemand weg te geven of weg te gooien (al bij voorbaat gezegd). T gaat namelijk een om zeer fraaie 21" trinitron Compaq monitor... met een paar irritante lijnen, beetje zonde om in de vuilnesbak te gooien.

@pie 15-08-2002 10:14

Citaat:

Q schreef:
Hey, wat moet je doen tegen een ingebrande monitor? Om op te lossen, zonder dat ding aan iemand weg te geven of weg te gooien (al bij voorbaat gezegd). T gaat namelijk een om zeer fraaie 21" trinitron Compaq monitor... met een paar irritante lijnen, beetje zonde om in de vuilnesbak te gooien.
is reparatie niet duurder dan nieuw? of vergis ik me nu..

Triloxigen 15-08-2002 10:45

kun je zover ikw eet niks aan doen behalve verpatsen...

Q 15-08-2002 10:56

Citaat:

@pie schreef:

is reparatie niet duurder dan nieuw? of vergis ik me nu..

Reparatie is nie echt een optie, het is een beeldscherm hier op mn werk. Alles wat defect is kan de vuilnesbak in... helaas... deze 21" FLATSCREEN trinitron dus ook.

perseus 15-08-2002 17:09

Citaat:

Q schreef:
Reparatie is nie echt een optie, het is een beeldscherm hier op mn werk. Alles wat defect is kan de vuilnesbak in... helaas... deze 21" FLATSCREEN trinitron dus ook.
Ik wil hem wel hebben, waar woon je? :)

Q 16-08-2002 14:42

Citaat:

perseus schreef:

Ik wil hem wel hebben, waar woon je? :)

:( :( K zei nog zo dat die niet weggegeven kon worde... anders mocht je hem hebbe.

perseus 16-08-2002 15:16

Citaat:

Q schreef:
:( :( K zei nog zo dat die niet weggegeven kon worde... anders mocht je hem hebbe.
Ow sowwy, niet goed gelezen.

Maar ik denk dat je er weinig aan kunt doen..

DoubleCheck 20-08-2002 23:44

Daar kun je niets aan doen. Als hij licht ingebrand is heb je nog kans dat het in de loop der tijd verminderd of zelfs weggaat.

Cryptic Winterstorm 21-08-2002 07:36

Een paar irritante lijnen?
Bedoel je die lijnen die op 1/3 en op 2/3 van het beeld staan? Dat zijn nml. de befaamde lijnen die bij een trinitron scherm horen, daar is niks tegen te doen.

Refro 21-08-2002 08:08

[q]Een paar irritante lijnen?
Bedoel je die lijnen die op 1/3 en op 2/3 van het beeld staan? Dat zijn nml. de befaamde lijnen die bij een trinitron scherm horen, daar is niks tegen te doen.[/q]

Dit denk ik dus ook want het inbranden is bij de huidige monitoren nauwelijks meer van toepassing aangezien er geen/nauwelijks meer fosfor aan de binnenkant van het scherm gebruikt word. Als het kan zou ik hem eens vergelijken met een zelfde type monitor om te kijken of hier ook de lijntjes inzitten.

Als dit zo is wen er maar aan of verkoop hem en koop een andere ZONDER trinitron beeldbuis. Zelf heb ik 2 maanden zo'n monitor gehad maar werd er zo gek van dat ik hem maar weer verkocht heb.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:31.