![]() |
Je kunt altijd nog saai worden #1716
Hoi!
|
sann 129
Stefenootje 42 fizzle-fluffy 33 Quintiano 33 Chick Rock 33 Noedelhap 27 Carn 25 Sarah 22 kid606 20 MargotTenenbaum 19 Lorelei 19 Zeppelin 17 deadlock 14 Martiño 13 Commendatore 8 Lusi 8 Uomi 7 Etmakas 7 Miekje* 6 Little Phoebe 6 Pip 4 Qimm 4 Trimm Trabb 2 Macrador 1 Ingegerd 1 Missy 1 Toon topic & sluit venster sann toch :D |
hoi!
ja dik is ook niet handig want dan krijg je weer meer artrose, maar voor een oudere is het op zich best gezond om eigenlijk een paar kilo te zwaar te zijn, want als ouderen vallen zo hard af als ze ziek zijn. Beetje reserves. |
Gheh :cool:
Ja jezus al die ouderdomskwaaltjes, waarom moet dat toch! |
Hoeft niet, sommige mensen worden oud zonder ooit iets ernstigers dan griep te hebben en op een dag zijn ze vijfentachtig en krijgen ze een beroerte in hun slaap en klaar!
|
Door mijn werk heb ik er geen behoefte aan om heel oud te worden.
|
Dat lijkt me heerlijk <3nergens last van en dan zomaar opeens in je slaap sterven
|
Citaat:
|
vooral de gevolgen van een CVA zouden voor mij een reden zijn om de stekker eruit te trekken. Met name afasie en halfzijdige verlammingen
en dementie/alzheimer natuurlijk. Dat is de meest verschrikkelijke ziekte die er is. |
Citaat:
|
Citaat:
|
ja, heup breken moet je nooit doen
|
Hoe kan het dat dat zoveel gevolgen heeft?
|
Citaat:
|
of uberhaupt, in het ziekenhuis opgenomen worden als je boven de 85 bent en nog nooit eerder in het ziekenhuis bent opgenomen. Je komt met 1 klacht binnen en je gaat met vijf chronische ziektes en tien verschillende pillen de deur uit.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Zó, ik heb dat stukje zalm toch even mooi gebakken. Nom nom!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Overeenkomsten tussen mensen die ik gezond 85+ zie worden:
- ze hebben niet (met regelmaat) gerookt in de afgelopen dertig jaar - de mannen hebben werk gehad dat hun passie was; de vrouwen hebben meer gedaan dan alleen huisvrouw zijn - ze hebben geen ondergewicht en geen morbide obesitas - ze hebben geen genetische ziektes in de familie - ze hebben iets gedaan waarvan ze zelf vonden dat het heel gezond was; wat dit was, verschilt erg, de een heeft gegymnastiekt, de ander is vegetarier, weer een ander heeft elke dag een glas wijn gedronken verder weet ik even niets |
Zalm is een lul.
|
Ik.
Maar zalm is wel lekker, maar dan liefst gerookt. |
Ja, ze hebben dus ook nooit hun heup gebroken.
|
Een meerderheid heeft minder kinderen dan voor hun tijd gebruikelijk was, maar sommigen hebben gewoon toch een enorm gezin, dus dat is minder specifiek
|
Ik ben vega *O*
|
En ik heb ook een ""normaal"" gewicht
|
ik ga binnenkort weer taekwondo-en, ben benieuwd hoelang mn lichaam dat trekt; per jaar haak ik steeds sneller af :D (n)
|
Mijn oma's (85+) waren wel fanatiek huisvrouw en niet meer dan dat.
|
mijn moeder rookt en drinkt en eet volgens mij niet heel gezond, maar ze is nooit ziek (Y)
|
Mijn moeder is altijd ziek. :(
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Oh jah, rug. Hmm. Komt omdat we zo virulent zijn in het dagelijks leven denk ik.
|
Mijn oma's zijn allebei 85 geworden zonder grote gezondheidsproblemen. De een is nu 92 en nu wordt haar gezondheid wel minder, maargoed. Zij heeft best een zwaar leven gehad, kort na de geboorte van haar negende kind overleed mijn opa en ze heeft dus altijd een winkel gedreven vanaf dat moment. Mijn jongste oma van 87 had 'maar' 3 kinderen, al was dat vast niet expres, en heeft altijd vrijwilligerswerk met bejaarden gedaan, pas afgelopen winter is ze daarmee gestopt op doktersadvies omdat ze te veel virussen oppikte.
Beide oma's hebben altijd gewandeld en gefietst, alleen in de jaren zestig af en toe op een feestje gerookt en mijn jongste oma heeft een gezond gewicht en mijn oudste oma altijd matig overgewicht, en ze hebben dus geen genetische ziektes of gevoeligheden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Kinderziektes kunnen best wel een groot probleem zijn voor volwassenen.
|
Citaat:
|
Nee ik ga zo hardlopen :y
|
Volwassenenziektes kunnen ook best wel een groot probleem zijn voor kinderen.
|
Dan niet :mad:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik wou dat ik een stagiair had :mad:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:07. |