![]() |
Dresscode voor leerkrachten
Ik ga binnenkort enkele weken stage lopen op een secundaire school, ik kijk er heel hard naar uit en wil het natuurlijk goed doen :D
Nu kan ik mij inbeelden dat je kleding ook wel een belangrijk element is als je voor een klas staat. Niet dat ik me in een pak ga hijsen maar een presentabel voorkomen zal toch wel een vereiste zijn. Wat vinden jullie do's en don'ts als leerkracht zijnde? |
Gewoon, fatsoenlijk gekleed gaan (dus geen naveltruitjes of shirts met scheldwoorden). Trek aan waar je je goed in voelt (dat doet meer voor je houding en uitstraling dan kleding kan doen).
|
Ik zou casual gaan.
|
Vooral kleding waar je je goed in voelt, want dan straal je veel meer uit. Behalve als je je goed voelt in shirts met vreemde teksten en kleding die echt niet kan, maar ik neem aan dat je zelf ook wel weet wat wel en niet kan.
|
Niet een te kort rokje aantrekken en geen decollete van hier tot en met Tokyo.. Verder is alles goed, net wat Kikaa zegt, trek aan waar jij je goed invoelt.
Succes met je stage! |
Een te kort rokje en een decolleté van hier tot Tokyo zou er sowieso vreemd uitzien aangezien de TS een man is.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
'n Jeans en 'n overhemd lijkt me prima.. En dan geen gympies, maar fatsoenlijke schoenen eronder.
|
ik zou ook opletten dat je niet te netjes gaat. dat komt vaak iets te over. maar gewoon een nette spijkerbroek en een simpel bloesje met wat nettere schoenen lijkt me wel voldoende.
probeer inderdaad de shirts met de eerder genoemde teksten te vermijden |
En trek niet elke dag dezelfde kleren aan. Wij hadden eens een stagiair die elke dag hetzelfde aanhad.
|
gewoon in een spijkerbroek idd,
wat ik wel merkte is dat wij leraren die in shirts met prints liepen niet echt serieus namen, een motiefje of patroon kan best, maar geen spongebob achtige taferelen. En idd zeker niet overdreven netjes, dan wordt de afstand tussen leraar en leerling zo groot en zien ze je niet als iemand waar ze ook af en toe mee kunnen lachen of over iets anders praten dan alleen de les. |
Niet te formeel, maar wel enigszins formeel. Er is een leraar bij mij op school die altijd souvenir shirts draagt, maar ondanks dat geloof ik dat iedereen hem wel serieus neemt. Andere leraren lukt dat wellicht niet. Ik zou gaan voor enigszins casual maar dan iets formeler, dan zit je wel veilig.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De beste kleding is : goed gedrag en een glimlach!
En een knipoog zo af en toe bij oerdom gedrag van kinderen, en glimlachend of grinnekend ze uitvoerig uitfoeteren en laten weten dat ze niet weten dat ze van achteren leven, en dat ze ten minste op hun boerenklompen wel iets hadden moeten aanvoelen! Gooi af en toe maar eens zo'n klompje terug! |
Geen trainingsbroeken want anders heb je in onze school zeker een bijnaam die niemand tof vind xd
|
Gewoon iets dat niet al te veel aandacht trekt, zowel in positieve als in negatieve zin.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:21. |