![]() |
Stelling van phytagoras
Hallo,
Ik snap dus niks van de stelling van phytagoras!! Iemand handige tips (ezelsbruggetjes ofz?) of een makkelijke uitleg? En evt phytagoras in de Ruimte? Thankss alvast:) |
Wat snap je er niet aan? Je moet eigenlijk onthouden:
- a2 + b2 = c2 - c is de lengte van de schuine zijde (en a en b dus de twee andere, welke maakt niet uit) - het mag alleen als het om een driehoek met één rechte hoek (90 graden) gaat En dan is het een kwestie van invullen. Of weet je niet hoe je 'm in moet vullen? |
|
Creatief zo'n poll...
Maar het is voor jou handiger als je jou vraag zou posten. Bekijk die wikipedia pagina eens (vooral de plaatjes) Het eerste plaatje lijkt me vrij duidelijk, hier zie je wat er eigenlijk die kwadraten wordt bedoeld. Onderaan staat nog een blauw-geel plaatje. Hier wordt het bewezen met puzzelstukjes. Bekijk die eens goed. Dan zie je dat als je de zijdes a en b kwadrateert (dus van een lengte een vierkant maken) dat de oppervlaktes van deze 2 even groot is als c² |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ben gewoon niet zo geboren voor wiskunde denk ik?! |
Wat is de tekst van de opgave waar je het hier over hebt?
|
1 Bijlage(n)
We kunnen je pas goed helpen als jij duidelijk een probleem aangeeft. want wij kunnen niet ruiken waar het precies mis gaat.
Ik heb even snel in paint een simpele uitwerking gedaan van een driehoek. Snap je dat? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Vanaf waar snap je het niet meer?
|
YouTube bevat naast entertainment ook wiskunde-filmpjes (y)
Dit was de tv-serie Wat en waar wiskunde, goed programma ;) Groetjes, t3-kid |
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat bedoel je precies met 'het invullen van de schuine zijde'?
Is dat het zien welke zijde de schuine is? Of het berekenen van c? |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:27. |