![]() |
Boeddhisme
Hallo!!! (ik weet niet precies waar ik dit zou moeten plaatsen dus ik doe het hier :3)
Om een lang verhaal kort te maken: ik zit erover na te denken boeddhist te worden. Ik ben van huis uit niet gelovig opgevoed en ik heb ook nooit iets met geloof gehad, maar een jaar of twee jaar geleden las ik eens een keer een boek, waar het boeddhisme wel zo'n beetje centraal stond. En het is me altijd wel een beetje blijven hangen. Op school hebben we het nu bij levensbeschouwing (godsdienst) over boeddhisme, en voor mij klopt alles wel wat er in het boeddhisme wordt gezegd. Nu wil ik eigenlijk weten of iemand misschien ook boeddhist is, of ook zoiets als mij heeft. :) Xx |
Nooit een reden kunnen bedenken om opeens in iets te gaan geloven omdat je iets in een boek las.
|
Een meid bij mij op school is een boeddhist. Ze is een dievegge en bijna niemand mag haar.
Oh en wat Reverend zegt. |
Citaat:
Citaat:
De reden dat ik mijn bericht plaatsten is om een beetje te lezen hoe andere mensen (/jongeren) boeddhist zijn (geworden). |
Ik ben Atheist en zal dat waarschijnlijk mijn hele leven wel blijven. maar als ik al een geloof zou moeten kiezen zou boeddhisme een goede kans maken. Puur omdat ik zeer fel tegen de christelijke kerk en hun manipulatie/propaganda ben en ik sommige islamitische gebruiken gewoon niet kan begrijpen. ik denk dat boeddhisme zeker een interessant geloof zou kunnen zijn, al zou ik als ik jou was me wel wat meer verdiepen in het hoe en wat. Verder moet jij gewoon lekker doen waar jij je goed bij voelt, en als dat het boeddhisme, Christendom of de Islam is, dan moet je dat gewoon doen.
|
Ik ben zelf ook Atheïst en heb geen behoefte om een geloof te kiezen, al weet ik dat het boeddhisme wel bij me past, maar daardoor hoef ik niet meteen boeddhist te worden.
|
Citaat:
Ik ben ook atheist, maar heb wel altijd de meeste 'sympathie' gehad voor 't boedhisme. Ik vind de ideeèn erachter goed en mooi, maar ik zou zelf m'n leven niet zo kunnen leiden. Maar eigenlijk weet ik het meeste door een aantal artiesten die ik goed vind en die boedhist bleken te zijn. Maar ik ben 't er met Reverend eens dat alleen in een boek iets lezen over zoiets niet genoeg is om ergens in te geloven/je te bekeren tot een geloof. Mss kan je er wat meer 'onderzoek' naar doen? Google eens naar wat het écht inhoudt en wat je zou moeten doen om Boedhist te worden, want ik denk niet dat je hier veel behulpzame reacties gaat krijgen. |
De boeddhisten waren een voorbeeld voor Hitler. De boeddhisten gebruikten namelijk ook swastika-symbolen.
'nuff said. |
Citaat:
|
Ik ben atheïst en je zou me kunnen omschrijven boeddhist. Boeddha heeft niks met goden te maken dus het een hoeft het ander niet uit te sluiten. Ik vind wat Siddhartha leerde heel interessant en die dingen pas ik toe in mijn leven. Het heeft ervoor gezorgd dat ik een heel fijn leven heb en al sinds mijn 17de geen ruzie meer heb gehad. Ik volg eigenlijk alleen het 8-voudige pad, de rest is naar mijn mening vooral bijzaak. En het ethische in het 8-voudige pad laat ik voortvloeien door de andere paden te volgen. Ik doe eigenlijk dus vooral wat me uitkomt, haha, maar het is voor mij een heel goede leidraad in het leven.
O, wat ik zelf fijn vind, boeddhisme is geen religie, een ander kan je dus niet vertellen dat je goed of verkeerd bezig bent. Het gaat puur om de eigen ervaring en het groeien daarin. |
Boeddhisme is geen geloof (ik denk dat dit en dit bestaat) maar een levensinstelling (de mens zou zo of zo moeten zijn). Groot verschil.
Hitler was ook vegetariër. Nuff said? http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1865478 Dit topic is een mooi voorbeeld van hoe de mens is, maar niet zou zijn als iedereen met een boeddhistische instelling zou leven. |
Citaat:
|
Ik probeer me soms enigszins aan Jezus Christus' ideeën te houden. Op zich had hij geen verkeerde filosofie. Maar ik heb er mijn eigen.draai aan gegeven en ben gewoon mezelf en doe wat ik goed acht, in principe. :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
rastafarianisme (y)
|
Bedankt iedereen!! Hier kan ik zeker mee verder!! :D
x |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:31. |