![]() |
snijpunt vinden
Hallo
Ik heb een probleem met een extremum vraagstuk, ik zou dit probleem kunnen oplossen mocht ik het snijpunt vinden van een horizontale rechte met een verticale recht X = 5. Even een illustratie ter verduidelijking: [IMG]http://img832.imageshack.us/img832/4...51852ac43b.jpg[/IMG] Ik weet dat de horizontale rechte door een punt gaat waarvan het x-coördinaat 5 is maar ik zoek nu nog het y- coördinaat van het snijpunt. Als er iets nog niet duidelijk is, dan mag je het altijd vragen. Alvast bedankt ;) |
Omdat er in de functie 'x=5' geen y in zit kan je deze vrij kiezen.\
Want voor elke y waarde is x 5. bij y=1, y=10 , y=1000000 geldt x=5 Er is dus niet 1 oplossing. maar oneindig veel oplossingen. Ik denk dat er dus iets verkeerd is gegaan met het opstellen van je stelsel van vergelijkingen. |
Citaat:
|
Het is soort van mogelijk.
maak de grafiek y=1 eens. Die lijkt aardig te kloppen toch? Teken nu de grafiek van y=5... en van y=50... Ze kloppen allemaal... Er is dus niet één functie voor je blauwe lijn. maar ik denk dat je een fout gemaakt heb in één van je vorige stappen. Welke klas zit je? En kan je de opdracht/uitwerking hier neerzetten? |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:47. |