![]() |
wanneer voel jij je op je gemak?
hey iedereen!
Ik ben voor mijn opleiding CMV (culturele maatschappelijke vorming) een onderzoek aan het doen naar hoe meisjes van 11-15 beter voorgelicht kunnen worden over seksualiteit. Wanneer voelen jullie je prettig om hier over te praten? Naar wie ga jij toe als je vragen hebt? |
Ik heb eigenlijknooit vragen over seks. En ik praat er ook nooit over. Ik lees alles over seks liefde relaties enzo in de Girlz! Cosmogirl (zuk soort tijdschriften) En ik word het liefst voorgelicht door een vrouw. Het liefst ook zonder plaatjes van soa's die in een ppt zitten :S pfff dat was goor..
En als je mensen wil leren een condoom m te doen, zorg dan dat er altijd bananen of komjommers aanwezig zijn, zodat je niet je vingers hoeft te gebruiken... dat is wel zo fijn! Groetjes Shaarr_x |
Ik val niet in de doelgroep, maar was er wel ooit onderdeel van en heb ook veel met de leeftijdsgroep gewerkt bij andere dingen (onder andere voorlichting geven over andere zaken). Wat ik daar zie is dat meisjes van deze leeftijd zelden serieus zullen luisteren naar seksuele voorlichting van een vreemde, zo'n volwassene voor de klas. Waar je je informatie vandaan haalt, is een oudere zus(figuur) of je vriendinnen. Misschien zou je dan ook meer op die band moeten focussen in toekomstige activiteiten qua voorlichting.
|
Ik deed dat met een goede vriendin of met mijn zusje wel eens..
Nooit met mijn ouders en op school ook niet echt.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ga naar niemand toe met vragen, want die heb ik nooit eigenlijk.
Hoe je voorlichting geeft? Er gewoon wat over vertellen, mensen van die leeftijd horen daar normaal op te reageren enzo. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:27. |