![]() |
[Windows] win386.swp
hoi allemaal
toen die lui van de computerzaak op de computer van m'n pa windows installeerden hebben ze de partitie voor windows (C:\) 1 Gig gemaakt, ik zei nog dat dat te klein was maar ze luisterden niet. Anyway, nu zit ie dus DE HELE TIJD VOL en ik wordt er gek van. Dat komt omdat ie de hele tijd die swap ruimte gebruikt, dat bestandje win386.swp in C:\Windows. Kan ik op een of andere manier zorgen dat ie swap ruimte op de D:\ of E:\ gebruikt? dat ik dat bestandje gewoon verplaats en ergens in de config. of wherever aangeef dat ie daar staat en niet meer op de C? Help me! merci :-D P.S. ik heb Windows 98 2e editie |
is het niet beter je c:/ gewoon wat groter te maken....
|
ja dat zou makkelijk zijn ja... hoe kan ik dat doen dan? voor zover ik weet is het met fdisk gedaan, en dan moet ik dus de hele harde schijf formatteren om 'm groter te maken
|
Om de swap ruimte zelf in te stellen, ga je naar
-'Configuratiescherm -> Systeem'. -Tabblad 'Prestaties' en druk op de knop 'Virtueel Geheugen'. -Kies voor 'Instellingen voor het virtuele geheugen zelf opgeven'. -Kies als vaste schijf D:\ of E:\. -Kies als minimum iig 0, en als maximum iets van 1000 (Ik weet niet wat de beste waardes zijn... Rebooten, et viola. |
Citaat:
|
thanx, dat werkt perfect!
|
Indicatie voor de statische grootte van de swapfile is 1.5x je interne geheugen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het is natuurlijk compleet belachelijk. Met veel intern geheugen, heb je juist veel MINDER swap nodig. |
Citaat:
Anders zou ik met mijn 768Mb dus zo'n swap file nodig hebben van 2.3 Gb nodig hebben. My ass. |
Inderdaad was die regel ingevoerd in de tijd van <100MB intern geheugen.
'k Meen ergens te lezen dat je in WinXP vanaf 512 MB intern geen swap file meer nodig hebt? Hangt natuurlijk ook af met hoeveel programma's je werkt, en of je Photoshopt e.d. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:44. |