![]() |
Het lukt maar niet:(
Helaas weer een blautje gelopen...
Het is echt ernstig bij mij... In 1 kwartaal 2 blauwtjes lopen:( ik snap er niks van. Tegenwoordig ben ik veel zelfverzekerder dan eerder, ik zie er naar mijn mening er veel beter uit en ben ook rustiger. Ik heb echt wanhopig naar een relatie help!!! |
dat laatste zinnetje van jou doet et em.
|
In één kwartaal twee blauwtjes? Met Kerst maar een hoge boom kopen, en een touw!
Nee, ik denk dat je je niet moet richten op blauwtjes. Je moet niet wanhopig zijn met een relatie zoeken, maar wachten tot je iemand vindt die bij je past en met wie je je gelukkig voelt. Die zijn er als het goed is niet zomaar, neem aan dat jij als je eerlijk tegen jezelf bent niet zomaar voor iedereen zou gaan. Wanhopig op zoek gaan naar een relatie lijkt me in ieder geval een behoorlijke afknapper. |
Waarom ben je zo wanhopig? Wanhopige mensen zijn niet leuk. Mensen met zelfvertrouwen die zich óók redden zonder jou, die zijn interessant en daar stop je moeite in (want als je dat niet doet, gaan ze weg, want ze redden zich ook alleen) - maar mensen die alleen maar wanhopig een relatie willen zijn een beetje eng. Tenminste, als ik me iemand moet indenken die dat heeft en die mij als relatiemateriaal zou zien, zou ik het maar beangstigend vinden dat ie zo graag een relatie zou willen (want doet hij het dan voor mij of voor de relatie? en laat hij me niet meteen links liggen als ik niet meteen inga op z'n reacties?) en minder leuk dan mensen van wie ik aandacht krijg omdat ze me oprecht leuk vinden en niet omdat ze wanhopig zijn.
Verder is het ook niet zo erg om geen relatie te hebben. Zeker als je niet verliefd bent! En als je ook nog niet binnen een paar jaar onvruchtbaar wordt, want te oud, terwijl je o zo graag kindjes wil met iemand, is er weinig reden tot haast. Dus maak je niet druk om een relatie, ga het gewoon lekker leuk hebben met mensen en plezier maken en dan komt het vanzelf allemaal ooit wel goed. :Y |
Wat grimm zegt (y)
Als je wanhopig gaat zoeken kom je meestal een beetje creepy over, zeker als je te veel aandacht gaat besteden aan haar. Geduld, my friend, geduld. |
Laat ik het anders benoemen...
Ik bedoel niet echt wanhopig meer dat ik een relatie hard nodig heb. Ik voel me alleen dat bedoel ik |
Je alleen voelen is een probleem dat in jezelf ligt. Een relatie beginnen met iemand is dan alleen maar symptomen bestrijden: zolang je met die ander tijd doorbrengt voel je je minder alleen, maar als die ander even geen tijd voor je heeft voel je je alsnog alleen en ben je dus totaal afhankelijk van die ander. Dat legt ook heel veel druk op je partner en dat is gewoon niet prettig, dat houden jullie niet lang vol, denk ik zo. Je kunt beter eerst leren in je eentje gewoon gelukkig te zijn, zonder dat je een relatie nodig hebt. Een sociaal leven opbouwen, hobby's zoeken, zorgen dat je in je eentje al een compleet mens bent. Dan pas kan je echt een gezonde relatie met iemand hebben waarin jullie elkaar ook de nodige ruimte kunnen gunnen. Je moet een relatie aangaan omdat jullie goed bij elkaar passen en gelukkig worden van elkaar, niet omdat je je zonder een relatie alleen voelt. Dat laatste mag eigenlijk (vind ik) niet meespelen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Een relatie starten die je nodig hebt is er een die sowieso mislukt.
|
Je moet niet op zoek zijn naar een relatie. Je moet het op je af laten komen, dus ga gezellig met vrienden & vriendinnen leuke dingen doen, de ware komt vanzelf wel!
|
Ligt het aan mij of zijn er zoveel mensen die denken dat ze een relatie moeten hebben?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
|
Citaat:
|
Nou, misschien verstaan jullie iets anders onder nodig hebben, maar ik vind het heel normaal dat mensen behoefte voelen aan liefde. Dat zit er nogal diep ingebakken. En dan vind ik doen alsof je eerst niks en niemand nodig moet hebben voor je aan een relatie kunt beginnen een beetje naief.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:49. |