![]() |
Hoofd-last
Ik wist niet goed hoe ik de titel moest noemen!
Ik heb de laatste dagen last van de volgende dingen: - licht gepiep in de oren (zoals een oud televisietoestel die je aansteekt) - pijn in het hoofd (soms alleen op een bepaalde plaats) - druk op de oren (soms hoofd) - sinds vanavond enkele steken in m'n rechteroor - m'n hoofd voelt zwaar aan Het begint echt wel vervelend te worden... Ik lees vanalles over tinnitius ofzoiets, maar dat kan meerdere oorzaken hebben blijkbaar... Heeft er iemand soms een idee van wat ik kan hebben? |
O ja, en bij slikken een soort van 'gekraak'
Iemand denkt dat ik gewoon een oorprop heb... mogelijk? |
Kan ook verkoudheid zijn. Merk je dat je met 1 oor minder hoort?
|
Mja, ik vind het klinken als een (beginnende) verkoudheid. Dan heb ik ook altijd dat soort klachten.
|
Citaat:
Ik merk niet echt dat ik minder hoor aan een kant.. m'n gehoor lijkt normaal! het lijkt wel alsof m'n oor dicht zit met momenten... |
Citaat:
|
& deze 'klachten' heb ik al een dag of 5...
|
druk op de oren, zwaar gevoel en een beetje een piep past heel erg bij verkoudheid. Opgezwollen slijmvlies in je neus sluit de buis van eustachius af (de verbinding tussen je neus en je middenoor) en dat geeft typisch dit soort klachten. Je zou eens een neusspray (met xylomethazoline) kunnen proberen, die mag je overigens niet langer dan een week gebruiken. Dat spul gaat de zwelling van het slijmvlies tegen.
|
Dankuwel! Ik heb deze namiddag een afspraak met de dokter, voor de zekerheid!
|
De dokter denkt inderdaad aan een afgesloten buis van eustachius, ik moet nu neusdruppels nemen voor een week (twee flesjes), het gepiep zou normaal gezien binnen drie weken à vier weken moeten verdwijnen, anders zou ik toch een gehoortestje moeten doen bij de oorarts
|
Ik herken de klachten, heb er ook een neusspray voor gekregen maar dat heeft niet geholpen. Maar mijn klachten duurden ook al bijna een jaar.
|
Citaat:
heb deze avond trouwens een pijnstiller moeten nemen tegen de hoofdpijn..maar het hielp niet! m'n dokter adviseerde me nochtans ibuprofen te nemen als ik ergens pijn had.. enig idee waarom dit niet helpt? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik denk dat je gewoon een bijholte-/voorhoofdsholte ontsteking hebt...
Ik ben geen dokter, dus ik weet het natuurlijk niet zeker, maar verkoudheid heerst ontzettend nu! Veel succes, en als je klachten nog een weekje aanhouden zou ik even bij de huisarts langsgaan! Kaaspepsel Edit: sorry, ben weer veel te enthousiast, had niet het hele topic gelezen, goed dat je naar de dokter bent geweest! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:15. |