![]() |
Hoe word ik langer????
Heeeyyy
ik ben een meisje van 12 jaar en ik ben 1.56m en de dokter zei dat ik 1,62m zou worden. ik vind dat best wel heel erg klein. Ik wil minimaal 10 centimeter groeien. Kan ik groeien als ik bepaalde dingen eet? of blijf ik voor eeuwig klein?? :( Weet iemand hoe ik in een korte tijd snel kan groeien?? ( zonder pijn en operatie's ) :confused: xxx |
Dat kan niet.
|
Ik ben al sinds 2000 met veel plezier 1.62 (y) prima lengte. Klein genoeg om tussen menigtes door te kunnen glippen, lang genoeg om overal bij te kunnen waar je bij moet kunnen.
|
Dat kan inderdaad niet.
Dn kleine meiden hebben standaard.iets schattigs. Maar je bemt 12, en ook die gemiddeldes kloppen vaak genoeg niet |
Tsja, goed en gezond eten helpt wel. Goed je melk drinken.
|
Het is groot en deels op je genen vastgelegd hoe lang je uiteindelijk zult worden, dus erg veel kun je daar niet aan veranderen...
|
Zoals gezegd is dat niet of nauwelijks mogelijk. Echter, de artsen kunnen er ook wel eens naast zitten. Het precies goed hebben van je uiteindelijke lengte is lastig. Het zou zomaar kunnen dat je wat groter wordt dan van te voren is geschat.
Ikzelf ben ook klein, maar heb er geen nadelen mee. Je leert er wel mee leven. :) |
Op hakken lopen ;)
|
Ja ja moet veel bananen eten.
|
Heel veel bananen.
|
Ontiegelijk veel bananen
|
Oh wat grappig jongens. Ik lig dubbel. Ontopic én serieus reageren, of ga naar onzin.
|
Ik weet niet of bananen je zullen helpen. In korte tijd veel groeien wil je ook niet, want dan barst je vel open en dat ziet er niet uit. Geleidelijk groeien is beter. Het meeste wordt bepaald door je genen, dus daar is weinig meer aan te doen. Wat je in ieder geval wél moet doen is gezond eten, anders houd je je groei nog verder tegen. Je hebt nog een jaar of drie-vier om te groeien, dus ik zou zeggen: leef gezond en kijk waar je uitkomt. Later kun je altijd nog trucjes uithalen om langer te lijken :)
|
Ik ben al sinds m'n 13de 1,56. Niks mis mee, en jij wordt zelfs nog een stukje langer!
Wat kleiner zijn heeft heel veel voordelen. |
Zal ik je even wat lengte van mij opsturen? Ik kan wel 10 cm missen en dan zijn we beide goed tevreden! :D
|
Er was iets medcijnen ofzo (geen idee wat er in zit) in iedergeval kan je er langer van worden ,of operatie maar weet zeker dat je niet in aanmerking komt daarvoor...
en je groeit trouwens nog en bepaald eten werkt niet er is veder niks wat je er aan kan doen .. enige is gewoon tevreden zijn met je lengte. En ja mensen ik maakte zelf ook een topic ooit hierover.. en mag wel advies geven |
Elke dag je oprekken aan een rekstok. Zijn veel verhalen van keepers die zo net die centimeter gegroeid zijn.
|
Je kan met je eetpatroon en slaappatroon alleen maar zorgen dat je minder zou groeien dan je zou kunnen (door je lichaam zo uit te putten dat het niet meer kán groeien), geloof ik. Zorgen dat je méér groeit door bepaalde dingen te eten, kan niet.
Je hebt wel een paar operaties die je langer kunnen maken, maar die zijn naar en pijnlijk en maken je maar ietsje groter. Dan gaan ze je botten breken en dan iets uit elkaar houden terwijl het heelt, dat is naast duur en zwaar volgens mij ook súperpijnlijk. Daarnaast zou je groeihormonen kunnen slikken, maar als ik je huisarts was, zou ik die niet aan je geven, denk ik. Zomaar hormonen in een gezond lichaam stoppen - liever niet, wat mij betreft, zeker niet omdat ~1.60 een prima lengte is. Een laatste optie is op gegeven moment (op je 15e oid) op hakken te gaan lopen, dat is waarschijnlijk de beste optie, na accepteren hoe lang je bent dan. Het heeft immers ook voordelen (grotere kans dat je een vriendje vindt dat groter is dan jij, je kunt makkelijker langs dingen/onder dingen door, je kunt gemakkelijk je knieën kwijt in het OV, dat soort dingen ;)). |
Ik zou gewoon wachten tot je uitgegroeid bent, en tot die tijd gewoon genoeg en gezond eten, meer kun je niet echt doen. Wees blij dat je niet bovengemiddeld lang bent, dat is nog naarder. Je kunt te korte kleding altijd nog inkorten, langer maken gaat een stuk lastiger!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
In die formule van jouw dokter zit tien centimeter speling. Je zou dus best vanzelf nog wat langer kunnen worden.
|
Citaat:
|
Zo klein is 1m62 ook weer niet.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:11. |