![]() |
een hobby
hey,
kben matthias en eb een vraagje.. kben nogal druk enzoo, maar ik zou graag buite men school en al men andere hobby's nog graag fotografie doen!! maar ik weet niet juist welk toestel enzoo.. een goede vriend van me zei dat ik moest gaan voor een canon, dus zal ik dat maar doen.. maar welk model!? alvast bedankt! ;) |
Hoeveel geld wil je eraan besteden?
|
Ik raad je een olympus aan:) ik hou ook van fotograferen en mijn camera doet t prima!:)
|
Hangt van je budget en serieusheid af. En van wat voor foto's je wil maken.
|
Ik raad een nikon d3100 aan, niet te duur voor spiegelreflex, goed voor hobby , beter te snappen dan canon, en soms bij actie model heb je er een 18-55 vr lens bij en soms ook een quik start cursus voor 15,- extra ipv 39 euro. Je kan hem ook naar al jouw wensen uitbreiden. Ik vind canon geen aanrader, zijn vaak moeilijk te begrijpen en ik vind nikon modellen mooier
|
ik raad canon dan weer wel aan. de 550d dan. er zijn gewoon wat punten waarmee deze beter is dan de d3100 namelijk view finder 100% ipv 95% het scherm gaat automatisch uit als je je oog ernaartoe beweegt, dat soort dingen waar ik veel waarde aan hecht
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik ga deze kerst een canon 600D aanschaffen, gewoon voor mooie natuur foto's, (leeuwen enzovoort) een vriend heeft die ook, en is er helemaal gek op.
|
Bert van ernie,
Ik snap je punt, ieder heeft wel zn favoriete camera en als je die functies echt wilt, ik houd je niet tegen maar voor beginnende mensen is nikon gewoon in meerdere opzichten beter omdat er op de d3100 een gids functie zit en bij elk onderdeel je kan lezen wat het inhoudt als je er nog zeer weinig van heb gehoord maar het is in dat opzichte wat jij zelf het beste vind, ik ben alleen erg te spreken over nikon omdat die je de beste kansen biedt om beter te kunnen leren fotograferen ik ben zelf daarom heel blij met de d3100 |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:26. |