![]() |
Gokken
Wat Speelt er psychisch met je als je gok verslaafd ?
|
Citaat:
|
Ik geloof dopamine.
|
Roulette?
|
Citaat:
Een verslaving iets niets anders dan iets als standaard zien en voelen en niet meer zonder kunnen. Een lichamelijke verslaving draait ook om je lichaam dat gewend is aan de nicotine of de alcohol, maar bij een gokverslaving speelt het zich echt af in je hoofd. Als je een impuls krijgt (bijvoorbeeld door gokken omdat je dat leuk vindt), wordt er inderdaad dopamine aangemaakt. Maar krijg je diezelfde impulsen regelmatig, dan rekenen je hersenen erop (je receptoren/mechanisme om die impulsen te verwerken worden aangepast) en krijg je een veel grotere drang om hetzelfde te doen. |
Citaat:
Wat is er Grappenmaker ieder mens maakt fouten en je weet heus wel wat er staat |
Bedankt voor jullie informatie
|
ik wil stoppen met het gokken op voetbal wedstrijden ik heb steeds de neiging om te spelen en als ik dan verlies wil ik weer zetten maar dan verlies ik weer nu ben ik totaal 20 euro kwijt ?
hoe kan ik het beste stoppen ? |
Gewoon cold turkey afkicken en niet toegeven aan het gemiep. Kun je meteen kijken of je écht verslaafd bent. Als het je niet lukt -> professionele hulp.
|
Doe je dat via internet? Gewoon die websites blokkeren. Je kunt ze dan natuurlijk ook weer zelf deblokkeren, maar omdat te doen moet je een drempel over en in die tijd heb je de kans om te denken 'oh nee, dit moest ik niet doen'.
|
Doe het gewoon bij sigarenman maar gaat allemaal goed nu
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:52. |