![]() |
word ik gek?
..
|
Ja, je wordt gek.
Ik zou toch de psycholoog deze post eens laten lezen. Printen en meenemen (Y) |
Nee, je wordt niet gek. Je voelt je heel erg naar en het is goed dat je er hulp bij krijgt. Je praat met een psycholoog voor jezelf, om jou te helpen, en jij bepaalt de regels van die gesprekken. Jij bedenkt wat je wel en niet wil delen. Maar het is altijd om jou te helpen. Het is nergens voor nodig dat je jezelf pijn gaat doen en professionele hulp kan jou helpen bij het zien dat er ook andere (gezonde) oplossingen zijn. Ga dus alsjeblieft open naar dat gesprek toe, het is écht voor jou.
|
uit je verhaal kan ik niks vreemds vinden.
waarvoor heb je die aandacht nodig? of krijg je niet genoeg aandacht van andere mensen?:) dus dat je meer aandacht wilt van anderen? |
..
|
Als je wil praten pm me maar, alles wat je verteld hou ik voor me
|
..
|
Kijk maar wat je wilt, ik heb namelijk ook m'n problemen, moet volgende week maandag een afspraak maken met maatschappelijk werker, die zal me denk ik vast door sturen naar pysgoloog (of hoe je dat ook mag schrijven)
|
Citaat:
Ik adviseer je toch te gaan praten met een psycholoog, daar is niets "raars" aan. Deze mensen hebben tig van dit soort gevallen gezien en weten precies wat er in je speelt. Daarnaast kan praten met je moeder ook helpen, zijn kent je verleden, je trauma's en hoe je op sommige gevallen reageert. Het lijkt me in beide gevallen een meer succesvolle kuur dan een adviesje van een totaal vreemde die alleen zijn eigen ervaring heeft. (Daarnaast gaat Justin Bieber niet je vriendje worden, sorry..) |
geen jb..
|
Waarom zou een psycholoog jouw woorden willen verdraaien? Heb je daar al eens over nagedacht? Misschien wil hij je iets in laten zien. Zegt hij dingen die niet kloppen, dan grijp je per direct in en zeg je: Nou nee, dat bedoelde ik niet.
Deadlytown is vast heel aardig en lief, maar heeft ook geen verantwoordelijkheid om jou op een constructieve manier te helpen. Is het goed genoeg als hij zegt 'ah arm ding'? Dat voelt misschien even fijn maar daar ben je niet mee geholpen. |
..
|
Als je geen hulp zoekt dan heeft dit topic ook vrij weinig nut. Een luisterend oor kun je al vinden in het lucht-je-harttopic. Of je zoekt pm/msn-contact.
|
..
|
Citaat:
Ik probeer met je te praten via pm maar krijg niet echt een reactie terug... |
..
|
Citaat:
Wat mij denk ik ook hielp was om als ik bij de psycholoog was geweest, de dingen die ik had besproken en waarover ik daarna nog liep te malen, te vertellen aan de mensen om me heen. Door erover te praten en jouw ideeën en de ideeën van de psycholoog te vergelijken met wat je familie en vrienden denken, leer je vaak toch iets nieuws. En de dingen waar je tegenaan loopt na die gesprekken mag mag je hier best delen. |
..
|
ik denk hierover dat je jezelf pijn doet uit frustratie. Je bent in paniek door íets en geniet in elk geval nu niet echt zoals je zou kunnen doen. Waar het door komt weet ik niet want dat is digitaal niet vast te stellen, daarvoor moet je veel uitgebreidere gesprekken hebben. Je lijdt, en dat is onnodig. Je kunt er wel achterkomen waardoor je je zo voelt, en daar zélf mee aan de slag gaan.
En deze zin had een psycholoog ook tegen je kunnen zeggen. Dan kun je daar zitten en nog meer delen en samen jouw gedachten op orde brengen. Maar als jij het continu wantrouwend benadert, alsof een parasiet in je brein probeert te kruipen, dan heeft het weinig zin. http://www.appian.com/blog/wp-conten...Structure2.jpg Hij mag geen nieuwe touwtjes toevoegen he ;) Alleen gebruiken wat jij zegt. Jij bent niet de mindere in het gesprek maar jullie kunnen samen lekker piekeren over waar jij tot dan toe in je eentje over zat te piekeren. Anyway, ik als nuchter persoon denk dat jij je rot voelt. Er is geen grote aanwijsbare reden daarvoor. Dat met die zanger is typisch iets waar je later van denkt :facepalm: ai wat was ik jong en maakte me druk om suffe dingen. Je leven is geen ramp, je noemt geen vreselijke dingen. Maar intern is het allemaal niet zo fijn en je voelt je nogal rot. Dan kun je een paar dingen doen: - Relativeren en proberen tot rust te komen. Niet meer jezelf pijn doen met de logica: het slaat toch nergens op? Er is niks ergs. - Uitzoeken waarom je je toch rot voelt ondanks dat er niks ergs aan de hand is. En voila, we zijn terug bij erover kletsen met iemand die je nieuwe inzichten kan geven. |
J word gek ja je zegt .. neer
|
Topic gesloten want de openingspost is leeggehaald door de TS.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:01. |