![]() |
Game Capture voor PC
He allemaal,
Ik zoek een gratis programmaatje waarmee ik mijn games kan capturen voor de pc. Ik heb er een paar gevonden maar ik weet niet hoe het zit met virussen enz. Heeft iemand van jullie een fijn programma? |
Wat bedoel je met games capturen?
|
ik denk dat je bedoeld het opnemen van game footage met daarbij commentaar van je eigen microfoon enzo. de enigste programma's die ik hiervoor weet zijn fraps en dxtory. fraps is n ieder geval betaald. en hoe het met dxtory zit weet ik eigenlijk niet.
al kun je met wat zoek werk vast wel een bepaalde versie van het programma vinden zodat je er niet voor hoeft te betalen. |
Er is een gratis versie van fraps die geeft wel een watermark op de video's.
Probeer anders Wegame eens. Ik weet niet hoe het daarmee zit want die site is een tijd terug failliet gegaan. Wel gratis en geen slechte kwaliteit. |
fraps en camtasia werken prima.
Eventueel een eigen stem met audacity megui of iets zoals sony vegas voor videobewerken. |
Het probleem met fraps is dat mijn spellen er te veel van laggen. Terwijl ik toch een aardige computer heb
|
games die beginnen te laggen door fraps? Nog nooit eerder meegemaakt :S
|
Ten eerste is het geen lag want lag is alleen over een netwerk. :p
Neem je footage op een andere HDD op dan degene met je OS of de game zelf; dit scheelt al. Verder kan je het beste met 30fps opnemen als je hardware 60 niet trekt; dan heb je een automatische frame limiter tijdens het opnemen en dit scheelt. |
neem hypercam en het is 720 hd en ik heb wel een filmpje alleen moet het niet in full screen ik zet link wel erin http://www.youtube.com/watch?v=lYl3bQ-mv9s&feature=plcp
|
Citaat:
|
Je bedoelt dus spel op c schijf en Fraps op D of G of Z of...
|
Citaat:
Mijn windows staat op C Mijn games op D (zelfde fysieke schijf) Ik heb ook nog 2 losse schijven E en F, ik neem dus op E of F op. Als je een C hebt met windows en spellen wil je dus op een andere fysieke schijf opnemen, andere partitie van dezelfde kan ook maar het beste is andere fysieke schijf. |
een nadeel van fraps is ook dat de clipjes verschrikkelijk groot worden.. 30 seconden film is al 1.5GB.. Ik denk als je een minder 'heavy' programma wil, Camtasia Studio de beste keus is. moet je alleen wel voor betalen. maar er zijn vast wel manieren om er gratis aan te komen!
|
Daar heb je editing voor natuurlijk, je bent wel erg schraal als je niet edit en compressed voordat je iets upload.
|
nou bedankt jongens maar nog een vraag? Iemand een goede software voor audio op te nemen? ik heb Audacity maar dan kan ik geen filmpje zien om daarop audio bij te zetten
|
Footage afspelen in mediaspeler van keuze > audacity om op te nemen.
Als je geen post-commentary doet gewoon audacity aanzetten tijdens het opnemen en zorgen dat het alleen je mic opneemt; in editing audiotrack en audio van je game mengen (auto-duck is wel aan te raden meestal) |
slim idee bedankt
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:55. |