Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Tanden wisselen niet snel genoeg, wat nu!? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1867835)

nick12339 14-10-2012 13:49

Tanden wisselen niet snel genoeg, wat nu!?

Hallo iedereen
Ik ben een jongen van 13 jaar en ben best laat met wisselen
Ik krijg a.s dinsdag een beugel, en alle tanden & kiezen die moeten gewisseld worden zijn al inmiddels gewisseld, alleen 1 probleempje, die twee tanden naast je 2 voortanden zitten er bij mij dubbel , oftewel, de vaste tanden zit er al, maar die melktanden zitten er ook nog onder!!

Wat nu!? want ik heb dit al best lang! en a.s dinsdag krijg ik m`n beugel al,
Ik heb ook liever niet dat ik die tanden eruit laat trekken, is het miss. mogelijk dat ze die plaatjes van de beugel (want het is een plaatjesbeugel) gewoon op mijn vaste tanden vastmaken??

alvast bedankt!, Nick

InfoBoy 14-10-2012 18:37

Heeft je eigen tandarts daar niks over gezegd? En anders vraag je gewoon aan de ortho. Als ze er beter uit kunnen, dan is maar kleine ingreep, zo gebeurd. Succes man!

Pluis 14-10-2012 19:31

Als je dinsdag je beugel krijgt betekent dat de orthodondist hier al van afweet en als die het geen probleem vindt voor het plaatsen van de beugel, dan zal het ook wel geen probleem zijn.

Hawahaai 14-10-2012 20:42

Voor ik mijn beugel kreeg, werden alle melktanden die in de weg zaten, getrokken. Dus waarschijnlijk is dat bij jouw melktanden niet nodig?

Andijvie 15-10-2012 10:47

Gewoon vragen aan je orthodontist dinsdag!

Little Phoebe 15-10-2012 12:34

Ik had nog 1 losse tand die er maar niet uit wilde (met de goede tand erachter) en die hebben ze er zo uitgerukt. Zorg even dat ze dat niet bij jou doen, want dat was echt niet grappig. Vraag dan tenminste om verdoving.

Hawahaai 15-10-2012 13:15

@ Little Phoebe: dat hangt er ook van af hoe ze het doen, want alle melktanden en -kiezen die er bij mij uit moesten voor mijn beugel (zeven stuks in totaal) zijn er zonder verdoving door de tandarts uitgehaald. Natuurlijk vond ik dat geen pretje, maar een verdoving was uiteindelijk vervelender geweest.

vlindertje07 15-10-2012 15:30

Ik had ook een melktand die bleef zitten, terwijl mijn vaste tand er allang naast/voor zat, en die heeft de tandarts gewoon zonder verdoving uitgetrokken, niets van gevoeld...

Maar ik zou het idd gewoon even aan je ortho vragen; denk dat als het echt een probleem was geweest, je dat inmiddels al wel gehoord had. ;)

nick12339 15-10-2012 19:04

Nou ik heb mijn ortho 4/5 maanden geleden voor het laatst gezien, aan de linker kant (voor mijzelf) zit ie al aardig los, maar aan de rechterkant zit ie nog aardig vast (die krijg je er bijna niet uitgetrokken

Little Phoebe 15-10-2012 23:23

Citaat:

Hawahaai schreef: (Bericht 32833762)
@ Little Phoebe: dat hangt er ook van af hoe ze het doen, want alle melktanden en -kiezen die er bij mij uit moesten voor mijn beugel (zeven stuks in totaal) zijn er zonder verdoving door de tandarts uitgehaald. Natuurlijk vond ik dat geen pretje, maar een verdoving was uiteindelijk vervelender geweest.

Die van mij zat al wel los, maar niet los genoeg. Hij zat echt nog wel vast in het tandvlees en hoewel je er een heel eind mee kon wiebelen, kon hij er echt nog niet uit. Die feeks heeft gewoon een tang erop gezet en dat ding eruit gerukt :(

Vogelvrij 16-10-2012 10:47

Ik kreeg mijn beugel in elk geval niet voordat de tandarts die tand & kies die nog moesten wisselen er (met verdoving) had uitgetrokken. De tand die al los zat deed trouwens veel zeerder dan de kies die nog niet los zat.

Veel succes vandaag in elk geval, hopelijk ging je afspraak bij de orthodontist goed.

nick12339 16-10-2012 16:25

Vandaag is mijn beugel geplaatst, zonder enkel probleem, er is niks getrokken enz.
bedankt iedereen!

steffanx3 16-10-2012 22:58

ik ben 14 en moet me kiezen nog wisselen.
Geen zorgen!

InfoBoy 17-10-2012 14:31

Citaat:

Little Phoebe schreef: (Bericht 32834908)
Die van mij zat al wel los, maar niet los genoeg. Hij zat echt nog wel vast in het tandvlees en hoewel je er een heel eind mee kon wiebelen, kon hij er echt nog niet uit. Die feeks heeft gewoon een tang erop gezet en dat ding eruit gerukt :(

Altijd een gevoelig onderdeel van de tandarts vasthouden en zeggen: laten we elkaar geen pijn doen!

Fresh Prince 21-10-2012 19:51

ik ben 15 en moet ook nog 2 tanden wisselen haha

Twilight.saga 21-10-2012 20:04

Ik ben 17 en heb me beugel al gehad :D

maak je geen zorgen tandarts geef dingen door aan beugeltandarts en volgens mij mag beugeltandarts niet eens tanden laten trekken maar kan aan je tandarts zeggen dat hij paar moet laten trekken
oja tanden trekken doet niet pijn je krijg verdoving :P
mag ook zonder btw

en veder je kan er toch zelf niks aan doen en wij kennen je ook geen advies geven gewoon afwachten altijd het beste

daisy0211_ 28-10-2012 15:49

toen ik m'n beugel kreeg was ik ook nog bezig met wisselen, en op die tanden die k nog moest wisselen deden ze gewoon geen plaatje op..
x

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:36.