![]() |
Waar kan ik het beste sparen?
Ik heb nu een internetspaarrekening bij ING, waar ik ook mijn normale rekening heb, maar het rentepercentage is pure droevigheid: 1,7%.
Ook de meeste andere banken hebben hun rentepercentages verlaagd vanwege die recessie. Ik lees verhalen over Argenta en Westland Bank, waar resp. nog 2,65% en 2,5% te halen valt bij een vrij opneembare spaarrekening. Goed idee om over te stappen, lijkt me dus? Waar sparen jullie en hebben jullie nog andere tips? |
www.spaarinformatie.nl is een erg handige website.
Je kunt nadenken over een deposito voor het deel van het geld dat je niet direct vrij opneembaar hoeft te hebben. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Dat is dat je het geld op een rekening zet, en het blijft vaststaan voor langere tijd. De bank geeft je in ruil daarvoor vaak een hogere rente. Zij kunnen immers zeker zijn van de aanwezigheid van het geld op de rekening (je kunt het niet opnemen) en kunnen er dus beter mee beleggen en investeren.
|
oh haha :D
|
(y) :d
|
Maar dan kan je geen geld opnemen toch??
|
Citaat:
-een boete betaalt (kijk in de voorwaarden) -een huis koopt of iets dergelijks (kijk in de voorwaarden) |
Op dit moment wordt de hoogste rente voor een vrij opneembare spaarrekening inderdaad geboden door Argenta met 2,65 procent. Zij bieden ook de hoogste rentes voor een deposito van 1 of 2 jaar met 2,8 en 3 procent. Maar dan staat je geld inderdaad vast. De boete die je moet betalen bij tussentijds opnemen zorgt ervoor dat tussentijd opnemen eigenlijk nooit aantrekkelijk is.
Als je nog niet zeker weet of je het geld misschien tussentijds nodig hebt, kun je ook kiezen voor een klimspaarproducten. Daarbij krijg je elk jaar dat het spaargeld blijft staan meer rente, maar kun je het wel tussentijds kosteloos opnemen als dat nodig is. Dit product wordt aangeboden door bijvoorbeeld SNS Bank. Hier kun je meer informatie vinden over spaarrentetarieven http://www.geld.nl/sparen/rente-vergelijken |
NIBC heeft 2,35% vrij opneembaar en hoge termijndepositorentes. Ik ben er heel tevreden mee.
|
Een geldsok.
|
kijk ook altijd of het een Nederlandse bank is.
Argenta komt uit België, mocht de bank omvallen moet je ook daar je geld claimen eveneens met Bank of Scotland het hoofdkantoor staat in Engeland , daar moet je dus ook je geld claimen bij omvallen. Voor de rest is het een persoonlijke keuze. bij alle banken is je geld tot 100.000 veilig ( ook deposito's) je krijgt altijd UITERLIJK binnen een week of 6 je geld terug. maar vaak al eerder. voor een deposito vind ik zelf persoonlijk Moneyou wel fijn. je kan je deposito altijd openbreken (opnemen) wel krijg je dan niet de afgesproken rente van op dit moment 2,55 maar 1,5%. Je weet wat je krijgt bij het laten staan en bij het opnemen (vroegtijdig) dus geen rare berekeningen met boetebedragen. Ook zijn er banken die per maand rente uitkeren ( Centraalbeheer en Leaseplanbank) je krijgt dus rente op rente Moneyou keert per kwartaal (3 maanden) uit. ook rente op rente. veel anderen maar 1x per jaar. |
Citaat:
|
@Vice valt nog mee , de geen die per maand/kwartaal doen staan bijna altijd in de top 3 van de 20 banken ofzo die we kennen
|
Ze adverteren bijna altijd met de effectieve rente op jaarbasis, dus reken je niet rijk :p
|
met de huidige rente's en de hoge inflatie wordt je eigenlijk armer
|
Westlandutrecht heeft de hoogste rente op dit moment. Zij komen ook het beste uit de bus voor 2012. Kijk hier maar zelf http://www.spaardepositovergelijken....line-rekening/. Je kan er spaarrekeningen vergelijken. En deposito's ook. Ik weet alleen niet of da tinteressant is voor een scholier.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:52. |