![]() |
windows XP en vista
Ik heb voor mijn huiswerk een XP (sowieso beter dan vista :)) en voor andere dingen een vista, alleen die twee zijn sloom, hoe kan ik die twee sneller maken
|
Om te beginnen oude programma's verwijderen, automatische programma's uitschakelen, ccleaner erover heen, windows update.
herinstallatie xp en vista kan ook geen kwaad. (voor meer info, gebruik de zoekfunctie) Later hardware upgrade, voor meer info zie hardware subfora. |
Gewoon windows 7 installeren. Das het beste voor je
|
Ben ik mee eens, maar dan moet je wel, net zoals bij een herinstallatie, een backup van je data maken (of verplaatsten) en daarna alles weer terugzetten en opnieuw installeren.
En dan is nog de vraag of het systeem met xp snel genoeg is voor 7. |
download het programma C cleaner, hiermee kan je sommige dingen makkelijk opklaren waardoor je pc werkt
Ook raad ik aan je computer eens te defragmenteren, dit scheelt ook vaak een hoop en je kan ook nog altijd usb stick omzetten naar ram geheugen. groeten |
Citaat:
|
Als er Vista op kan draaien dan draait Windows 7 ook. Alleen moet je er wel rekening mee houden dat met minder dan 4GB geheugen het echt geen zin heeft om de 64-bits versie te installeren.
|
Windows Vista is van nature heel erg traag, Windows 7 is in dat opzicht wel een oplossing. Zelfs met goede computers blijft Vista traag aanvoelen. Als je hoe dan ook niet wilt updaten, is het handig Vista eens helemaal opnieuw te installeren. Dit helpt meestal ook behoorlijk. Als je dit ook niet wilt, verwijder dan alle grote weinig / niet gebruikte programma's eens, herstart de pc na elk verwijderde programma, en defragmenteer de computer ten slotte als je klaar bent.
|
Vista met SP2 werkt zeer behoorlijk. That said; vermeende 'traagheid' is een typisch gevalletje PEBKAC.
|
download een win 7 versie, dat kost niets....al mag het niet natuurlijk
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar een basic Vista is zwaarder dan een windows 7.... Dus daarbij kan het wel. |
Citaat:
m'n computer is oud en kan dat ook niet aan, en de geheugenschijf is pas vervangen dus daar kan het niet aan liggen |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:18. |