![]() |
Pro ana
Ik weet niet of dit in psychologie moet, maar het is een groot deel psychologisch dus.. Doe ik het hier maar.
Ik ben een meisje van 14 jaar en sinds m'n 12e ofzo begon ik ineens onzeker te worden. Ik wil al m'n hele leven aandacht, en heb meerdere keren bij een psycholoog gelopen. Daar zijn ze er achter gekomen dat ik de aandacht waarschijnlijk wil omdat oik niet genoeg aandacht heb gekregen in het verleden. Dat weet ik verder niet. Maar goed, terug naar m'n 12e. Ik wilde meer aandacht dan ooit en wilde dat ik alles goed deed. Dat heb ik nu nog steeds. Ik ben ergens toen begonnen met afvallen, en ben terechtgekomen op pro ana sites. Ik kan niet meer stoppen met denken aan eten en zit elke dag op dat soort sites. Ik ben wat afgevallen maar nog steeds te dik. Ik weet even niet wat ik moet doen en wou m'n verhaal kwijt. Bedankt als je dit allemaal hebt gelezen, x. |
Op je 14e moet je niet afvallen, dan ben je nog in de groei, dat is niet gezond. Stop met die sites bezoeken, voor je echt ziek wordt en in het ziekenhuis (en misschien uiteindelijk in het graf) belandt.
|
Vertel iemand erover, want pro-ana sites zijn werkelijk gevaarlijk en bovendien nergens voor nodig. Zoals Little Phoebe al zegt is afvallen op je 14e verre van gezond. Je zou het aan b.v. je ouders kunnen vertellen, een vertrouwenspersoon op school, of een leraar/mentor die je vertrouwt. Desnoods aan vriend(inn)en, maar let er dan op dat je hen niet met jouw problemen opzadelt, zij kunnen er weinig aan doen!
Zorg er in elk geval voor dat je hier niet zelf mee blijft zitten, het klinkt me in de oren alsof je al begint een eetstoornis te ontwikkelen, en geloof me, dat wil je niet. Je kunt gewoon om aandacht vragen, schreeuwen, dat hoeft je niet je gezondheid te kosten. Over de sites; ik weet dat de meeste meisjes die daarop zitten ontkennen dat ze ziek zijn -maar dat zijn ze wel. Ze hebben niet de controle die ze denken te hebben, ana heeft die controle compleet overgenomen. Het lijkt misschien of je erbij hoort, en of die mensen daar om je geven en je begrijpen, maar het is alleen computer scherm. Denk je dat ze je zullen missen wanneer je stopt met reageren? Denk je dat ze überhaupt nog aan je zullen denken wanneer ze zover zijn dat ze nauwelijks meer op hun benen kunnen staan? Blokkeer of laat de sites door iemand blokkeren, meld je af, verwijder je accounts, stop er in elk geval mee. |
Bericht twee keer geplaatst? Hm.
|
gewoon niet op die sites gaan :D
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:00. |