Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=83)
-   -   muziek, mineur en majeur akkoorden (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1868585)

Ad block 29-10-2012 13:15

muziek, mineur en majeur akkoorden

Voor muziek moet ik een opdracht maken waar ik helemaal niets van begrijp kan een van jullie antwoord geven op deze vraag: Bij de antwoorden daaronder moet het geschreven worden.

------------------------------------------------

Opdrachten:

Maak de onderstaande opdracht.

C D E F G A B C

Een majeur akkoord op:

C en F

Een mineur akkoord op:

D en G

antwoorden:

C:

F:

Dm:

Gm:

Gitte v 29-10-2012 13:18

Ik denk dat het de bedoeling is dat je de noten noemt die in deze accoorden zitten?
En je weet hoe je een majeur- van een mineur accoord maakt, toch?
Dan lijkt me dit toch niet zo moeilijk?

Ad block 29-10-2012 13:33

nee, ik weet helemaal niet hoe dat moet het is de bedoeling dat je het maakt, want ik heb helemaal geen verstand van muziek.

Gitte v 29-10-2012 13:50

Oke, dan zal ik het uitleggen..
heb je een piano/keyboard en weet je waar de C zit?

Ad block 29-10-2012 13:57

Echt bedankt dat je me wilt helpen, maar ik hoef het niet te weten ik wil alleen dat je de antwoorden voor me kunt maken want ik heb het ingeleverd maar toen was het fout nu moet ik het opnieuw doen dus ik zou alleen de antwoorden willen dat je dat stukje voor me maakt

Gitte v 29-10-2012 14:06

Nee.

En niet omdat ik een stomme nerd ben die vindt dat jij hier iets van hoort te leren.
Maar gewoon omdat ik geen zin heb om mijn tijd te verdoen met het maken van jouw huiswerk.
Er is vast nog wel iemand die je gewoon de antwoorden wil geven en niet zo moeilijk doet, dus misschien moet je dan maar even wachten tot die persoon je berichtje ziet.

alle goeds, Gitte

Ad block 29-10-2012 14:13

ja, oke als je het niet wilt hoeft t' ook niet.

bloodyb 29-10-2012 14:41

Hoi een majeur akkoord van C = C E G van F= F A C mineur akkoord van D= D F A van G= G Bes D:)

Ad block 29-10-2012 18:16

Kijk eens daar heb ik wat aan!
Thanks!;)

kaaspepsel 29-10-2012 22:36

Citaat:

Gitte v schreef: (Bericht 32855646)
Nee.

En niet omdat ik een stomme nerd ben die vindt dat jij hier iets van hoort te leren.
Maar gewoon omdat ik geen zin heb om mijn tijd te verdoen met het maken van jouw huiswerk.
Er is vast nog wel iemand die je gewoon de antwoorden wil geven en niet zo moeilijk doet, dus misschien moet je dan maar even wachten tot die persoon je berichtje ziet.

alle goeds, Gitte

Ik was het met je eens :)

OT: Maar ik wil wel even uitleggen hoe je uitvindt hoe een akkoord in elkaar steekt.
Als je een majeur akkoord hebt dan zit er tussen de eerste noot van het akkoord en de tweede 3 toetsen, en tussen de tweede en de derde 2 toetsen.
Bij een mineur akkoord is het andersom, tussen eerste en tweede noot 3 toetsen, en tussen de tweede en de derde noot 2 toetsen.

Voorbeeld
C Majeur akkoord
Begint natuurlijk bij C
C (cis, D, dis) E (F, Fis) G

C mineur akkoord
C (cis, D) dis (E, F, Fis) G

Ik hoop dat dit duidelijk is!
Zo kan je dus alle akkoorden uitvinden!

Graag gedaan,
Kaaspepsel

the economist 29-10-2012 23:00

Citaat:

Gitte v schreef: (Bericht 32855646)
Nee.

alle goeds, Gitte

(y)

Tink* 30-10-2012 17:24

Beetje jammer dat je alleen de antwoorden wilde en geen uitleg, want stel je voor dat je nog eens zo'n opdracht zou moeten maken of een toets zou krijgen met zo'n opdracht. Als je dan niet weet hoe het moet ben je fucked.

kaaspepsel 01-11-2012 21:18

Citaat:

Tink* schreef: (Bericht 32857855)
Beetje jammer dat je alleen de antwoorden wilde en geen uitleg, want stel je voor dat je nog eens zo'n opdracht zou moeten maken of een toets zou krijgen met zo'n opdracht. Als je dan niet weet hoe het moet ben je fucked.

Daarom heb ik er ook even een uitleg bij gedaan...
Vraag me af of ie door TS ook echt gewaardeerd wordt...

feniks 05-11-2012 10:07

Shit, zelfs op wikipedia kun je dat soort ongein vinden.

Intikken 06-11-2012 17:16

http://www.thevocalcouch.nl/images/pianokeys.gif

Handig voor als je thuis geen piano/keyboard hebt en je toch wilt weten waar welke noten liggen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:23.