![]() |
Ik heb advies nodig
Mag dit topic verwijderd worden, bedankt.
|
Laat lekker zitten. Zolang je vriendinnen die je dagelijks zien je niet uitschelden, lijkt het me dat er niks aan de hand is. Vooral zwak van die jongen dat hij het gaaf vindt om mensen die hij amper kent belachelijk te maken, daar moet je geen energie aan besteden.
|
Sukkels moet je gewoon negeren!(y)
|
Gewoon negeren dat lui.
|
Je kan je hier heel druk over maken, maar hoogstwaarschijnlijk wordt je elke dag wel 's uitgescholden als je er niet bij bent. Bespaar je deze stress dus en leef lekker verder.
|
Ik snap dat het vervelend -en niet al te goed voor je zelfvertrouwen- is dat je (dan wellicht misschien) achter je rug om bent/wordt uitgescholden, maar je moet je herinneren dat dit meer over de persoon zegt die dit doet, dan over jou. Vooral wanneer hij je niet persoonlijk kent. Iedereen heeft nu eenmaal vooroordelen over anderen, jij ook, en andere mensen ook over jou.
Zoals Gitte V al zegt kun je je er nu heel druk om gaan maken, maar dat zal aan de situatie niets veranderen. Als het je écht dwars zit ga dan met vriendin/vriendje praten, al denk ik dat het beter is wanneer je het gewoon laat rusten. Hoe minder hout jij op het vuur gooit, hoe minder lang het blijft branden. |
Wat mensen en achter mijn rug om betreft: alles wat ik niet zie is mooi meegenomen. Wat dat betreft is het niet-weten soms echt prettiger (ignorance is bliss). De rest lijkt me allemaal een beetje Sinterklaas: als je er zelf in gelooft maakt het veel uit, maar als je beter weet of het allemaal niet zo kan schelen met die gemijterde hype, dan doet het je automatisch minder. Als het structureel is, kun je altijd eens een confrontatie wagen. 'Hoi, wat vind je van mij?' 'Oh, ik hoorde namelijk van X en Y dat jij mening Z over mij hebt'.
|
Ik snap dat het misschien moeilijk is, maar ik zou proberen me er niet al te druk over te maken. Laat maar lekker praten! Ik zou het er misschien wel nog eens met mijn beste vriendin over hebben, of zei er echt niks van weet.
succes! x |
Citaat:
|
Citaat:
|
Je begrijpt helemaal wat ik bedoel (Y). Het is niet om ruzie te stoken, maar wel om te laten zien dat je weet dat er iets speelt, dat je mans/vrouws genoeg bent om het zelf aan te horen en vervolgens te oordelen of het je tijd waard is. Daarmee laat je indrukken achter. Als je het goed doet, vergeet hij het van zijn leven niet meer.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:17. |