![]() |
Spreekbeurt
Heey scholieren,
ik heb binnenkort een spreekbeurt. Ik heb altijd PowerPoint gehad. Alleen nu is mijn computer kapot en werk ik op een andere. Alleen.... hier zit geen PP op. Heeft iemand een idee hoe ik toch een leuke spreekbeurt kan houden? Ik heb mijn spreekbeurt in December en misschien heb ik dan wel PP. Maar voor de zekerheid.. Xxx een biggetje. *O* |
Waar moet je spreekbeurt over gaan dan? Dat maakt het misschien wat makkelijker om een oplossing te vinden, als je uitlegt waar het over moet gaan.
|
Regel gewoon snel powerpoint? Je hebt nog ruim een maand.
|
Kan je je powerpoint niet op school maken of in de bibliotheek? Anders op een andere computer bij een familielid? Ik zou wel adviseren powerpoint te gebruiken en dit niet weg te laten, want het wordt wel belangrijk bevonden als ondersteuning bij een spreekbeurt.
Je hebt ook nog wel een programma dat Prezi heet waar je zoiets in kan maken, maar dat is volgens mij veel lastiger dan powerpoint. Dus dat adviseer ik je niet. |
Prezi is inderdaad wel iets gecompliceerder. LaTeX kan ook, maar dat is ook een stuk lastiger. Wel heb je ook een gratis variant van Powerpoint via OpenOffice, die zou je kunnen gebruiken (of natuurlijk gewoon Powerpoint zelf kopen c.q. "kopen").
|
Prezi is wel iets gecompliceerder, maar het is wel mooier en op den duur is het ook makkelijker. Zeker nu het menu vernieuwd is. Dus dat raad ik je wel aan.
|
Je kunt best een (goede) spreekbeurt houden zonder powerpoint. Neem veeld ingen mee die met je onderwerp te maken hebben en laat ze zien. Of maak een filmpje of een opdracht voor je klas.
|
Ouderwets het bord volkliederen en dan op verschillende dingen wijzen. Het ligt er maar aan hoe belangrijk je powerpoint is. Mijn ervaring is dat een powerpoint afleidt van het verhaal.
|
Mijn ervaring is dat het tegenwoordig wel een beetje een vereiste is bij een spreekbeurt. Als je het niet doet zal je er hoogstwaarschijnlijk toch op afgerekend worden.
|
OpenOffice downloaden. Werkt zo'n beetje het zelfde als de Microsoft-versie en je kunt er Powerpoint bestanden ermee openen en opslaan.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:20. |