![]() |
Hoe kan het dat sommige mensen ..
moeten huilen als andere huilen ?
en sommige weer niet? |
Zit in de genen en de opvoeding.
|
Hormonen?
|
Omdat mensen verschillen.
Hoe komt het dat de één allemaal retorische vragen op een forum stelt terwijl de ander zoiets gewoon invult op google en een antwoord verkrijgt? |
Empathie.
|
Extreem medeleven + emotioneel
|
Hangt er ook vanaf hoe goed/sterk de band is die mensen met elkaar hebben, denk ik. Als ik veel om iemand geef en ik merk dat diegene heel veel verdriet heeft, word ik daar zelf ook verdrietiger van, terwijl ik dat met onbekenden minder snel zal hebben. En als je dan iemand bent die snel huilt, huil je mee met iemand, denk ik zo. Net zoals dat je ook automatisch de neiging hebt om te lachen als mensen om je heen lachen.
|
Het is een soort kopieergedrag. Als iemand lacht kan dat aanstekelijk zijn, zo kan paniek en angst ook aanstekelijk zijn. Zo is het ook met mensen. Het is een beetje een soort kuddegedrag. Het delen van een groepsemotie.
De mens als kudde dier :3 |
Als je op een begrafenis van iemand bent waar je zelf vrij /care over bent, de broer van je opa of een neef van een goede vriend bijvoorbeeld, en je ziet hun verdriet, is het geen kuddegedrag, maar een vrij normale, natuurlijke reactie om je dan zelf ook kut te voelen/er om te moeten huilen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:47. |