![]() |
musical schrijven
hoi
ik wil graag samen met een vriendin een musical maken voor mijn school. heeft iemand tips over hoe we het beste een script kunnen schrijven? kusje |
Begin met een voorbeeld zoeken om een beetje te zien hoe je dingen goed opschrijft. Dat moet vast online wel vindbaar zijn. Daarna moet je een korte samenvatting hebben van wat je verhaal is. Vervolgens je karakters uitwerken en daarna aan de scenes beginnen. Ik denk dat je daarmee al een eind komt. Ik denk dat je gaandeweg tegen behoorlijk wat problemen aanloopt, daar helpen we je dan weer graag mee verder.
|
Wil je het hele script zelf schrijven, of een musical maken van een bestaand verhaal?
|
Ligt er ook aan welke liedjes je hebt. Daar moet je denk ik je script omheen schrijven. Of heb je de liedjes nog niet?
|
Wat leuk dat je dat wil doen!
Uit ervaring: Ik zou beginnen met brainstormen, maak een verhaallijn. Bedenk dan hoe je dat wil vertellen in hoeveel scenes en schrijf per scene op wat er globaal in gebeurt, wie er in voorkomen, waar je een liedje over wil, wat er met het decor moet, etc. Dit is je draaiboek. Vervolgens kun je het dan per scene uitwerken. |
Bekijken hoeveel mensen er aan mee doen, en dan kijken welke mensen een grote rol
willen, en welke persé niet, je hebt natuulijk altijd mensen nodig voor het licht, en misschien zijn er een paar met faalangst, kan je die beter het decor laten schilderen, als je dat van plan was.. Dan gaan kijken waar je het over wilt houden, en rollen gaan bedenken. ik zou iets doen, wat neit te moeilijk is, want als je het met zen 2e wilt gaan bedenken, is dat echt moeilijk! maar kheb er respect voor dat je het doet! Succes ermee!X |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:52. |