![]() |
Gelijksoortige muziek
Hoi,
Ik ben opzoek naar nieuwe (klassieke) muziek/artiesten die wat weghebben van Ludovicio Einaudi. Geen zang, maar alleen instrumentgebruikt. Het liefst piano maar ik sta ook open voor andere dingen:) Caviamax |
Hej,
Wat zoek je precies? De stukken van Einaudi verschillen nogal. Ik vind 'una mattina'een goed stuk, de rest vind ik niet zo mooi eigenlijk. Hoelang speel je ongeveer? |
Citaat:
Mooie nummer van Einaudi vind ik ''Monday'', Nuvole Bianche, ''Solo'' en ''Oltremare''. ''Una Mattina'' vind ik ook goed. Overigens hoeft het niet van hem te zijn. Andere artiesten zijn ook meer dan welkom:) |
Ik vind Yann Tiersen heel leuk, vooral om zelf te spelen. Wat vind je daarvan?
De andere stukken van Einaudi vind ik maar een beetje liftmuziek, eigenlijk. |
Nou, hij is actief in de tweede helft van de 20e eeuw, begin 21e eeuw, dus kijk gewoon eens naar tijdgenoten! Natuurlijk, de muziek is tegenwoordig enorm versnipperd, maar het heeft altijd wel íets van elkaar weg.
Volgens wikipedia is Ludovicio Einaudi een minimalist, dus dan kun je naar die stroming gaan zoeken. Kijk eens naar Simeon ten Holt, John Adams, Terry Riley en natuurlijk naar de baas van het minimalisme, Philip Glass. Veel plezier! |
Citaat:
|
Luister eens naar Yiruma!
Ik houd zelf ook van Ludovico Einaudi, en Yiruma dus ook! Bijv. River Flows in You van Yiruma vind je vast mooi! Of anders lijkt Yann Tiersen er ook wel op, bijv. Comptine D'un Autre été L'après-midi |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:31. |