![]() |
wie weet er goede metalbands?
Nou zoals de topictitel het al zegt? Wie weet goede metalbands, ikzelf luister The Big Four of Trash, Machine Head, Black Sabbath, Limp Bizkit, SOAD, Linkin Park. Maar ik wil me lijst graag groter maken, dus raad maar wat aan
|
Ten eerste, Linkin Park is geen metal..
Daarnaast Slayer, Venom, Iron Maiden, Children of Bodom, Korn, Papa Roach en als je wat andere typen metal leuk vindt kan ik Hatebreed, Heaven shall Burn ook wel aanraden. |
Citaat:
Citaat:
|
Linkin Park is voor zover ik weet wel een soort van Alternative Metal, en de rest ga ik nu ff luisteren :) en ja The Big Four: Metallica, Megadeth, Anthrax, en Slayer ;p
|
Ik vind zelf Linkin Park een soort van rap/poppunk combinatie.
|
Ieder zijn mening :) die bands zijn idd nice :)
|
Tool, Skepticism, Murkrat, November's Doom, Gojira, Heidevolk (Nederlandstalig ftw)
Stuk voor stuk goeie bands. :) |
Tool is geen metal :/
|
Citaat:
OT: (meh nu moet ik wel shit gaan roepen anders geef ik het Slechte Voorbeeld als FB) Hollenthon, Baroness, Warlust, Falkenbach, Paradise Lost, Amon Amarth, Kvelertak, My Dying Bride, Exodus, Cavalera Conspiracy, Mayhem, Candlemass, Opeth, Tiamat, Devin Townsend, oude Anathema, Cathedral, Burzum, Gorefest, Thyrfing en nog veul meer. |
Heidevolk, Alestorm, Korpiklaani, Black Sabbath, Venom, Iron Maiden, Tribal Spirits, Toprot, die vind ik zelf wel goed :P
|
Citaat:
|
Sommige pikt de een er zo uit he :) kheb ze toegevoegd, een weekje lekker luisterplezier, andere mensen mogen nog wel wat noemen hoor :)
|
Basje; eerst noem je Linkin Park geen metal en daarna kom je zelf met Papa Roach? :o
OT: Dethklok [/thread] |
Dat was ik zelf niet, dat was Stomme Klont die mijn laptop kaapte. Ik ben het ook niet eens met Papa Roach=Metal.
|
Is Manowar al genoemd?
|
Citaat:
|
Pantera?
|
|
Epica, Nightwish, Sabaton en kamelot
|
|
Memphis may fire, Pierce the Veil, of Mice and Man?
|
Een meesterwerk, als het geduld hebt om er helemaal naar te luisteren. :) Veel gitaarsolo's en tempowisselingen, dit soort liedjes maken ze niet meer. Veel Power Metal bands hebben Helloween een beetje nageaapt. Nog een leuke van Helloween: Pantera en Iron Maiden vind ik ook goed. Sabaton vind ik ook wel interessant maar die zanger zingt wat mij betreft net iets te.. deftig? EDIT: Hard. |
Goede bands zijn natuurlijk de oude vertrouwde Metallica, Iron Maiden en Motörhead.
De bands die ik nu wel erg goed vind zijn Korpiklaani, DevilDriver, Amon Amarth, Disturbed, Alestorm en Heidevolk. Dus vooral Folk Metal. |
Kenia Killers!
|
|
|
Nirvana, da's echt fucking goeie metal. Vooral de drummer is goed, maar die heeft zelfmoord gepleegd :(
|
Ja, zonde man. Ik ben immer groot fan van wijlen Josh Homme.
|
Citaat:
Anyway ontopic: |
Citaat:
|
Skid Row's "Slave to the Grind" album is ook best interessant. :)
Veel verschillende stijlen op 1 album. Die zanger heeft echt de perfecte stem voor metal. Helaas zijn hun andere albums een stuk minder goed. |
Avenged Sevenfold, Godsmack, Pantera.
Citaat:
|
Citaat:
Hehe |
Citaat:
Langharige teckels, check. Dubbele Bass, check. Headbang, check.:p |
Citaat:
|
Citaat:
|
even ontopic dan maar.
|
Ik vind ZZ-Top wel goed maar dat is volgens mij HardRock ofzo? :P
|
|
Citaat:
Bonuspunten als je weet uit welk stuk de beginmelodie komt. |
Citaat:
Er zijn veel verschillende soorten metal natuurlijk... Lamb of God Ajattara Einherjer Channel Zero Iced Earth Imperanon Marduk Static-X Hammerfall Belphegor Heaven shall burn Morbid Angel En ik denk dat de TS Clawfinger ook wel kan waarderen |
Echte metal: Compressorhead!!!
|
Slipknot
Pantera Slayer Stonesour |
Citaat:
|
Citaat:
Het genre van Stonesour is Metal / Rock Beetje rare opmerking. |
Rammstein
Pantera Slayer Nick en Simon Leuke metalbands (y) |
Citaat:
Maar geniet ervan zou ik zeggen. 16 is al een beetje te oud eigenlijk voor die deuntjes maar ik ben ook vaak te optimistisch over de jeugd. Tegen je 17e moet je er wel zo ongeveer overheen zijn. |
Stone sour heeft nog best leuke nummers, maar het isidd geen metal.
|
Citaat:
|
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:17. |