![]() |
Hulp nodig bij project
Hallo mensen,
Ik volg de opleiding HRM, nu moet ik voor mijn project een kennismakingsmap maken, voor nieuwe medewerkers in een organisatie. Ik heb voor GGZ gekozen, het project gaat verder prima alleen kom ik bij 2 opdrachten er niet echt uit. Dit zijn de volgende vraagstukken: Invloed van de overheid op de diensten/producten van GGZ? ( Ik kan hier bijna niks over vinden op internet, en ggz mailt mij ook niet terug. Beschrijf vier belangrijkste rechtsgebieden waar GGZ mee te maken heeft, geef voorbeelden van wetten waar de werkgever/werknemer mee te maken kan hebben. Als iemand mij hierop een antwoord zou kunnen geven, zou ik dit heel erg fijn vinden! Alvast bedankt! |
1) Als de overheid de subsidie aan de GGD verlaagt, zal de GGD minder diensten/producten (zowel qua kwaliteit als qua kwantiteit) aan kunnen bieden aan de burgers. Ook kwam de overheid de wettelijke taken van de GGD wijzigingen en/of beperken, dit zal ook invloed hebben op haar diensten/producten.
2) De GGD heeft te maken met het privacyrecht, patiëntenrecht en het gezondheidsrecht (van haar cliënten) en het arbeidsrecht (van haar werknemers). Dat laatste zou dan de CAR UWO zijn. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:07. |