![]() |
Zeeman en Wibra
Hoe staat men hier tegenwoordig tegenover? Ik weet dat toen ik 14 was, je mij met een stok naar binnen moest slaan, omdat ik daar echt niet gezien wou worden. De mentaliteit was dat die winkels voor armoezaaiers waren en alleen mensen met slechte smaak daar iets zouden kopen. Toen ik wat ouder werd, trok ik me daar allemaal minder van aan en ging er gewoon naar binnen en liep ik net zo makkelijk met een zak van de Zeeman over straat als met een zak van de H&M (Wibra heeft wat langere aanpassingstijd nodig gehad ^^).
Nu snap ik niet meer waar ik me druk om heb gemaakt. Als ik iets tegenkom dat ik leuk vind, dan neem ik het gewoon mee. En zo heeft Zeeman hele toffe hipsters en Wibra hele mooie stropdassen naast alle handige huishoudspullen. Maar goed, intussen ben ik ook een stuk ouder en niet meer zo gevoelig voor groepsdruk :D. |
In de zeeman hier zie je meer hoofddoekjes dan in de rest van Utrecht bij elkaar. Echt maar weinig autochtonen. Niets mis mee, maar het zegt natuurlijk wel dat wij er blijkbaar nog steeds met zijn allen niet graag gaan winkelen. :o
|
ik haal er mijn ondergoed (met uitzondering van mijn bh's) en af en toe slippers. En als ik een glanspanty nodig heb, ga ik ook naar de zeeman. Verder koop ik er bijna nooit iets. Mijn broeken en shirts haal ik toch liever bij een kwalitatief betere winkel.
|
Ik haal ook hipsters bij de Zeeman, heb er een jasje gehaald en als ik daar een leuk shirtje zie, waarom dan niet? Bij de Wibra kom ik eigenlijk bijna nooit (die zit aan de buitenkant van ons winkelcentrum), maar dat maakt me ook niet zoveel uit. Al vind ik de Zeeman wat minder erg dan de Wibra.
|
Citaat:
|
Wij hebben hier geen Zeeman of Wibra, wel een Scapino, maar daar ben ik ook nog nooit naar binnen geweest.
|
Ik loop binnen waar ik binnen wil lopen. Dat is meestal niet de Zeeman, maar als ze daar hebben wat ik zoek, kom ik daar ook.
|
Wibra is de heilige tempel van Dasty. Dat is hét schoonmaak/wondermiddel van de eeuw. Niemand vergeet zijn eerste Dasty-ervaring want het is echt fantastisch spul!!! Dasty doet wat andere merken beloven. Vergeet mr muscle en cilit bang het vuil is heus niet weg.
Ik koop al m'n sokken bij de zeeman en ik haal er hoeslakens voor op bed. verder huishoudelijke spulletjes zoals sponsjes en doekjes enzo. Ik vind zeeman heel leuk om doorheen te lopen en te snuffelen. wibra vind ik wat minder leuke spullen hebben. Ik vind het ook uitermate geestig om te zeggen dat ik iets bij L'homme de la mer heb gekocht. |
Ik koop er nooit. ik ben er al jaren niet meer naar binnen gelopen.
|
Ik vind het kut dat er nergens in de buurt iets is zoals een Zeeman of Wibra. Van de week nog een sweatshopspijkerbroek gekocht voor 40 euro, terwijl je voor dezelfde butkwaliteit broek bij de Scapino 20 euro betaalt.
|
Citaat:
Ik ben opgevoed met de Wibra en de Zeeman, simpelweg omdat mijn ouders het niet breed hadden/hebben. Dus ik vind het absoluut niet erg om er te komen. Al kom ik wel liever bij de Zeeman dat bij de Wibra. Ik ken ergens een hele grote Wibra die heel netjes is opgeruimd en waar het altijd rustig is, daar kom ik wel heel graag. Overigens koop ik van alles bij Zeeman/Wibra, maar vooral wol en knutseldingen. Kerstkaarten enzo ook wel. En verzorgingsproducten. Ondergoed en sokken van de Zeeman zijn prima te doen, dus waarom niet? En als ik er een leuk shirtje zie, koop ik die ook gewoon. En cadeautjes. Als er in mijn omgeving een baby geboren is, maak ik altijd een heel pakket met allerlei babydingen, die vaak bij de Wibra vandaan komen. De baby zal er vrij weinig van merken, en ze hebben er zoveel leuks! Nee, ik vermaak me er wel. |
Er zit geen Wibra bij mij in de buurt, maar de Zeeman ken ik wel. Ik kom er niet vaak, maar koop er af en toe wel dingen als sokken, onderbroeken en handoeken en zo. Ik durf er best gezien te worden hoor, waarom zou ik me ervoor schamen als ik goedkoop fijne producten kan vinden. 'Echte' kleding als broeken of vesten zal ik er denk ik niet kopen, maar dat heeft eerder met mijn smaak dat met het imago van de Zeeman te maken. En wat Miekje zegt, als er een baby wordt geboren in mijn omgeving is het heel leuk om bij de Zeeman een babykleertjespakket samen te stellen :y
|
Dasty ja _O_
En verder koop ik vaak babykinderspul bij de Zeeman en Wibra. Soms zitten er hele leuke dingen bij, een vooral bij de Wibra is de kwaliteit van veel kleertjes echt dikke prima. Panty's, sokken, verzorgingsproducten en speelgoed koop ik er ook wel eens. |
Ik heb tegenwoordig geen Zeeman in de buurt. Als ik bepaalde dingen nodig heb (vaatdoekjes, leggings/panties, kerstkaarten, dat soort dingen) probeer ik het zo uit te kienen dat ik dan toch een keer bij de Zeeman kom. Wibra is nog verder weg, en daar kom ik dus bijna nooit.
|
Ik heb nooit moeite gehad met winkels, vroeger niet en nu ook niet.
|
Ik ga er echt nooit meer heen, ik haat die ouwe lelijke winkel sfeer, ik weet niet x)
Maar ik had er ook wel eens dingen gekocht en bleek het flut kwaliteit te zijn dusja.. |
Niks mis mee, ik haal er ondergoed en pyjama's. En als ik toevallig een leuk t-shirt zie gaat ie ook mee.
|
Kwalitatief ondermaats. Ik schaam me nergens voor maar zie geen reden om de zeeman binnen te lopen.
|
Ik probeer mezelf te leren breien en bij de zeeman hebben ze vaak goedkope wol :). Verder koop ik er niet heel veel, of ik moet toevallig iets zien wat ik nodig heb. Maar ik heb er inderdaad geen problemen meer mee om daar naar binnen te gaan. Vroeger zou ik dat misschien wel hebben...
|
Mij kreeg je er echt niet binnen toen mn moeder nog alles
Voor me betaalde. Todat ik zelf moest betalen , dat is sinds een jaar. Kom er wekelijks om rond te snuffelen ze hebben zoveel van Alles en nog wat. Koop er vaak sloffen , kaarten , romannetjes en vaak hebben Ze er ook kei leuke pantys en leggings van betere kwaliteit dan Action of hema. Koop er ook regelmatig batterijen voor speelgoed enzo. |
Ik weet niet of het nog ontopic is, maar waarom die schaamte om een winkel in te gaan? Ik weet niet of schaamte het juiste woord is maar dat is wat ik er uit haal.
|
IK kom daar wel eens regelmatig, heb er pas geleden nog fel geel en knalrood beddegoed (hoeslakens) gekocht met een overtrek met luipaard print. Ook twee paar zwarte wijde fluwelen broeken die ik met een beetje veranderen heb aangepast aan mijn maat.
Ik combineer graag betaalbare, zelfmaak en tweede hands kleding met elkaar, afgewisseld met H&M spul (dat ook niet duur is) met elkaar. Gaat prima samen. ja toch! |
Citaat:
Niet veel later ben ik het tegenovergestelde gaan doen. Toen ik iets sterker in mijn schoenen stond, kon het me nog weinig schelen wat ze zeiden of dachten. |
De Zeeman is (y). Toch wel meer mijn winkel dan de Wibra. De Wibra vind ik mwah, de Zeeman heeft ook veel meer en het is wat mooier opgezet.
|
Ondergoed, sokken en handdoeken koop ik bij de Hema, schoonmaakproducten bij de Kruidvat en prullia vind ik maar zonde van m'n geld. Met andere woorden, ik kom bijna nooit bij de Zeeman of Wibra.
|
En de Zeeman ruikt zo typisch naar Zeeman <3 Dat vind ik fijn, elke Zeeman ruikt hetzelfde. De Wibra heeft dat effect totaal niet op me.
|
De Zeeman zit hier vlakbij in de winkelstraat en daar kom ik zo af en toe maar wel met enige regelmaat voor ondergoed, sokken, leggings, kussenslopen, moltons (molton kussenslopen <3), dekbedovertrekken, goedkope toiletartikelen, schuursponsjes, etc. Ik heb ook een heel leuk ribcolbertje van de Zeeman :) Ik ben er niet vies van omdat het een goedkope winkel is, ben opgegroeid met een moeder in de bijstand dus heb er niets tegen :) De Wibra heeft ook leuke dingen maar daar kwam ik wel toen die nog in de buurt zat maar nu eigenlijk zelden meer. Kocht er vroeger altijd schoolspullen/kantoorartikelen en kerstlichtjes enzo :)
|
Ik kwam er altijd al en kreeg daardoor ook weleens een opmerking van leeftijdsgenoten, maar hoe ouder ik werd, hoe specifieker het werd wat ik er koop. Ik koop er echt nooit ondergoed, want ik vind de kwaliteit te slecht. Ik koop er wel kleine prulletjes, speelgoed, kinderkleding, schoonmaakmiddel, puzzelboekjes, etc. Ik heb geen problemen met het image maar ben dus wel selectief.
|
Ik vind Zeeman top. (Y) Wibra iets minder, maar als ik iets nodig heb en kan het daar vinden, waarom niet?
|
ik ben iemand die nooit echt problemen heeft gehad met zulke winkels.
toen ik echt aan het puberen was misschien wat meer, toen kwam ik er wel maar was ik als de dood dat klasgenoten het zouden zien. vandaag de dag koop ik vrij veel bij die winkels, sokken, pantys en leggings ga ik echt niet veel geld aan uitgeven. Ik draag dagelijks mutsjes als haaraccessoire en die komen ook gewoon van de action, liever goedkoop en dan wat meer ervan zodat ik wat kan afwisselen dan die hele dure. Bij mij op school merk ik ook dat veel mensen naar de zeeman gaan en dan de stof van die shirts gebruiken voor opdrachten ofzo. |
Ik koop wel eens onderbroeken bij de Zeeman. Al gaan die bij mij niet zo heel lang mee, ik weet ze altijd kapot te maken. Ook heb ik er een paar joggingsbroeken vandaan, en af en toe deodorant want dat scheelt gewoon in prijs.
|
wij waren vroeger armoedzaaiers en liep dan ook meer dan eens in wibra dan wel zeeman, ik ben er nu juist niet meer met een stok binnen te krijgen, los van het gegeven dat hun collectie zuigt en van beroerde kwaliteit is heeft dat ook te maken met vermeende status.
Sowieso wordt ik meer dan eens met de nek aangekeken omdat ik niet "uit het juiste milieu" kom en krijg ik verwijten over verzorging (die dan bij navraag blijken te slaan op merkkleding), hell voorgaande zin is het vermeende "verschil in milieu" waardoor mijn laatste relatie op de klippen liep en dat terwijl ik tegenwoordig bovenmodaal zit waar zij slechts parttime doet. (maar mijn "status" daar dus niet op aangepast heb omdat ik vind dat je niet uit de hoogte moet doen) Ik heb geen erg dure kledingsmaak maar het doet me wel degelijk wat hoe mensen over me denken, ik koop dus vooral in het middensegment muv sokken die gaan zo snel dat ik ze bij de action koop ;D |
Los van de middelbare school heb ik nog nooit commentaar gekregen op het gebrek aan merkkleding :confused: Klinkt als een smoesje. Of wellicht druppelt pauperheid door in andere aspecten.
|
Ik heb zelfs op de middelbare school nooit commentaar gekregen op gebrek aan merkkleding. Ik dacht dat dat iets was van tv.
|
Ik heb er ook nooit commentaar op gehad eigenlijk..
|
Nee, ik ook niet, maar je wilde als puber toch niet gezien worden in de Zeeman/Wibra :p
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Goedkope kleding is vaak slecht op maat zeker met mijn afwijkend postuur. Fijn voor jullie dat je er nooit commentaar op hebt gekregen, misschien ligt dat dan aan waar je vandaan komt, mensen in mijn woonplaats hebben een eilandmentaliteit en zijn nogal rage- en clubgevoelig. Citaat:
|
Citaat:
Het gaat er imo niet om watvoor merkje erop staat, maar hoe het eruitziet en bij goedkopie-winkels hebben ze vaak best leuke dingen. De primark heeft ook goedkope meuk, evenals de H&M, maar dat wordt wel 'geaccepteerd'. Als ik bij de zeeman/wibra/action iets tofs zie hangen ga ik het echt niet laten liggen, omdat andere mensen me dan misschien een pauper vinden. Overigens zie ik er nooit uit als een pauper, want ik weet hoe ik m'n kleren moet combineren. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
bovendien gaat het er niet om dat het van de zeeman of wibra is... je ziet gewoon dat het goedkoop ontworpen en geproduceerde kleding is, waar een H&M alleen goedkoop geproduceerd is (of versch sportmerken for that matter) en "dé" merken duurder in ontwerp en productie zijn. Als je dat niet kan zien dan ben je inderdaad compleet stijlblind en kan je net zo goed je geld in je zak houden, een paar geitenwollen sokken aandoen, een gekleurde en gestreepte legging om je benen en om het af te maken bretels en een tiroler hoedje. |
Bij mij was het ook vooral het idee dat je een bekende kon tegenkomen (dan niet in de Zeeman natuurlijk, maar als je naar buitenkomt of als je er een zak van bij had). Echt zien kon niemand dat in die tijd, maar sowieso zat ik op een uniformschool en was je al blij dat je donkerblauw kon vinden als het niet in de mode was. Daarbij denk ik niet dat je het aan basics kunt zien, zwarte topjes, leggings, panty's, sokken,... Wat opvallendere dingen, dan valt het misschien sneller op (ook omdat het na 3 keer wassen niet meer altijd netjes in model zit, vind ik).
|
als kerol heb ik niet zo veel "basics" ;) nouja misschien wat zwarte topjes :P
|
Citaat:
|
Ik zie dat echt niet aan kleding hoor. Maar dat komt vooral omdat het me geen fuck interesseert of iemand dure kleding aanheeft. Het gaat erom hoe het eruitziet. Overigens vind ik het juist altijd een afknapper als iemand van top tot teen in de (opvallende) merkkleding zit. Dat komt op mij over alsof hij iets te graag wil laten weten hoeveel geld 'ie wel niet heeft. Bah.
|
Citaat:
Ik ken wel vanuit finland en GB van die walmart achtige winkels, daar koop ik soms nog wel wat vooral omdat ik dan te weinig van het een of ander heb meegebracht maar volgend mij ligt die kwaliteit ook wat hoger. Hoe dan ook, ik heb an sich niets tegen budgetshoppen, ik heb alleen voor mijzelf bepaald dat het over het algemeen de moeite waard is om in het midden tot hogere segment te zitten, de boel blijft langer heel, is beter op maat voor mijn nogal tengere bouw en bovendien kan ik het vrij gemakkelijk bekostigen. Citaat:
De merkkleding die ik heb zijn meestal niet van de meest bekende doch evenwel duurdere merken en absoluut niet "opvallend" in de zin dat het merk er met lettertype 180 in roze op staat gekalk, dat is aan mij dan ook weer niet besteed. Ik zoek ook niet zozeer naar dit of dat merk maar meer naar een "paar jeans" (waarbij ik dan prima weet wat ik mooi vind) of "enkele shirts en een vest" Het enige waar ik wel heel erg merkspecifiek mee ben zijn mijn sneakers, dat zijn altijd adidas classics maar dat is omdat ik wat naar binnen loop en die een goede dikke zool hebben, dubbel gestikt zijn, fijn lopen en lang meegaan. |
Maakt mij echt niet uit om daar gezien te worden.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:30. |