Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Verliefd (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1869524)

Zoë-in love 15-11-2012 16:00

Verliefd

Ik ben verliefd op een jongen uit mijn klas maar....mijn beste vriendin ook.
Ik merk gewoon dat hij me leuk vindt,maar hij ontkent het alleen wat mij heel erg dwars zit.
Hij schaamt zich ervoor ofzo,ik weet het ook niet.
Hij zit schuin voor me en tijdens de les zit hij altijd omgekeerd op z'n stoel met mij te praten,hij lacht altijd om me grappen,en hij glimlacht en staart vaak naar me.
We praten ook veel samen,we zijn echt close.
Maar ik ben bang dat als ik hem verkering vraag dat hij me dumpt,of dat ik m'n beste vriendin kwets.
En ik doe altijd wel stoer maar ik ben echt heel emotioneel met dit soort dingen.
Veel mensen zeggen gewoon "ja doe nou maar niks aan de hand".
Maar ze snappen gewoon niet dat het echt heel moeilijk voor me is,ik kan m'n beste vriendin kwijt raken en kwetsen,en ik ga verder met m'n leven samen met hem.
Of hij dumpt mij en dan ben ik bang dat ons vriendschap ook voorbij gaat.
Ik snap het niet meer,misschien moet ik hem gewoon vergeten.
Maar dat lukt me ook al niet,hij maakt het echt heel moeilijk voor me,en ik wil duidelijk heid maar hij blijft maar ontkennen en ontkennen.Kunnen jullie me helpen?

Groetjes Zoë,12jaar

Axel11 16-11-2012 09:34

Welkom!

Dit past beter op ons subforum Liefde & Relatie. Ik verplaats het even voor je.

Spencer 16-11-2012 16:41

Als je vriendin verliezen het niet waard is voor de kans dat je misschien verkering krijgt met die jongen, zou ik het met je vriendin over praten of zij het erg zou vinden

Omar207 16-11-2012 18:26

Je kunt ervoor kiezen je beste vriendin te vertellen, dat je liever niet met die jongen gaat puur en alleen om jullie vriendschap te beschermen. Je laat verder aan haar de keuze of zij wel doorgaat met die jongen of niet. Zo ja, gaat ze door.....dan is ze niet de beste vriendin die ze zou moeten zijn, aangezien jij dan wel hebt aangegeven dat jij voor jullie vriendschap kiest. Als zij dus voor die jongen kiest over jullie vrienschap, dan zou ik je beste vriendin gewoon vergeten. En die jongen laten zien dat jij een betere vriendin voor hem kan zijn dan je beste vriendin.

Volk 16-11-2012 18:37

Als je vriendin de vriendschap zou verbreken omdat die jongen liever met jou is dan met haar is ze sowieso echt een waardeloze vriendin.

Em. 16-11-2012 19:21

Zolang hij blijft ontkennen dat hij je leuk vindt, kun je er sowieso niet zoveel mee, hoe verliefd hij misschien ook is. Je zal écht moeten wachten tot hij er zelf mee komt dat hij je leuk vindt en verkering met je wil. Daar kun je helaas niet veel meer aan doen dan wachten tot hij dat ook wil, en misschien zorgen dat hij in ieder geval weet dat hij niet afgewezen wordt.

En misschien kun je met je beste vriendin hierover praten? Dat je die jongen heel leuk vindt, maar dat je weet dat zij hem ook leuk vindt en dat je hoopt dat als het iets wordt tussen jou en die jongen (of tussen je vriendin en die jongen, dan geldt het natuurlijk ook ;)) dat dat jullie vriendschap niet in de weg staat?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:45.