![]() |
Nekpijn
ongeveer het boven het einde van me nek en over het begin van me rug
doet het pijn als k achter de computer zit of op de bank nu 3 dagen last van als ik zit heb van dat spul geprobeer extra warm (weet ff niet hoe het heet) tegen spierpijn en al die dingen , dat helpe wel wat alleen voor toen dag daarna was het weer terug als ik er op druk doe het ook pijn .. en ik wil niet naar de dokter die zegt vast dat het wel overgaat ofzo heb btw ook recht proberen te zitten met me rug allee dan voel het niet fijn in me rug en krijg meer last ;s wat werkt wel? |
Met oog op je andere topic waarin je beschrijft dat je eigenlijk gewoon nooit iets doet: Zorg voor meer beweging. Waarschijnlijk is het gewoon stijfheid.
|
Citaat:
en daar voor had ik er eigelijks nooit last van |
e wii is niet goed genoeg en in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
|
Citaat:
|
Lang in dezelfde houding zitten (zoals computeren en tv kijken) in vaak een niet optimale houding, geeft een zere nek en schouders. Kijk eens kritisch naar je houding. Als je op je stoel zit, kun je dan je voeten plat op de grond zetten? En zit het beeldscherm op ooghoogte? En zit het toetsenbord op dezelfde hoogte als je ellebogen? Al die dingen kunnen zorgen voor een zere nek en schouders. Probeer niet langer dan een uur achter elkaar te beeldschermen, en zorg dat je na elk uur in ieder geval een kwartiertje wat anders gaat doen, zoals wandelen of andere dingen die niets met een beeldscherm te maken hebben. Sporten is ook een hele goede optie! (en dan niet met de wii, want hoewel je dan wel wat beweegt, doe je dat toch weer in een vaak niet optimale houding voor een beeldscherm en dan ben je weer terug bij af)
Als je na al deze dingen toch last houdt van je nek/schouders (lees: enkele weken) dan kan het goed zijn om eens naar de fysiotherapeut te gaan, die kan je helpen met tips over je houding en oefeningen om je spieren soepel te houden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Trouwens moet je écht even wat aan je spelling doen, want dit leest heel vervelend. Als je dyslectisch bent: sorry, maar als je het uit luiheid of met opzet doet moet je er echt wat aan doen. |
Citaat:
ben dyslectisch ja ;$ |
Voetsteun hosselen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Voor nu moet je vooral zorgen dat je het beweegt en het niet erger maakt met heel veel beeldschermen. |
Citaat:
waarom heb ik er eigelijks last van en andere die hangen niet? |
Citaat:
En ja, een rechte rug is beter. Met name omdat je jong bent en omdat je later geen kromme rug wil hebben. |
Citaat:
En waarom ik vragen zijn niet zo nuttig. Dat weet niemand. Net als dat niemand weet waarom de een wel griep krijgt en de ander niet, of waarom de een onder een bus komt en een ander niet. Domme pech heet dat. |
Citaat:
beter dan nekpijn alleen nu raar gevoel in me rug :/ |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:34. |