![]() |
naar je lichaam luisteren
ik heb al een paar maanden heel veel klachten over mn lichaam, trillen, koud, hoofdpijn, duizelig, moe, misselijk al dat soort ...
ik heb momenteel een stressvolle en onaangename situatie. mn theater docente zegt dat ik dingen wegstop en doorga, mijn moeder is heel lang ziek geweest (kanker) en er is eigenlijk nooit aandacht geweest voor mn broer en mij, hoe wij het ermee hadden etc. vooral heel veel met ziekte, zowel lichamelijk en geestelijk. wat kan ik er het beste mee doen? ik volg een opleiding en heb het erg erg druk mee, verder werk ik nog en zit ik dus op een theaterschool.. ik kan me wel ziek melden, maar daar staan mn ouders niet achter... ik weet niet meer wat ik hier mee moet :confused::confused: |
Wat bedoel je precies met of je wel of niet luistert? Het lijkt mij dat je heel goed weet waar je klachten vandaan komen, dus in die zin heb je dan toch naar je lichaam geluisterd? Of misschien moet je terug praten: 'Ja lichaam, ik weet dat er dit en dat aan de hand is, het punt is duidelijk, laat me nu maar weer met rust.' Ik bedoel, als je je ziek melden 'naar je lichaam luisteren' is, dan lijkt me dat eigenlijk ook niet heel constructief?
|
Ben je al naar de huisarts geweest met die klachten? Dit zijn namelijk wel klachten waar je even voor bij de huisarts langs moet om in ieder geval een lichamelijke oorzaak uit te sluiten.
Als je dat hebt gedaan, dan is het goed om je naar een psycholoog te laten verwijzen. Ik heb zelf al een hele tijd vergelijkbare klachten (misselijk, moe, angstig, trillerig enz) en ik ben heel goed geholpen door een psycholoog. (ik zit nog midden in de behandeling nu, maar ik merk zelf dat het een stuk beter gaat) |
Citaat:
of "hou maar op blaas ik weet dat ik moet plassen" ik denk dat het het beste is om inderdaad eerst naar een huisarts te gaan die kan je eventueel doorsturen naar een psycholoog |
Citaat:
Wat niet wegneemt dat het inderdaad handig kan zijn om naar de huisarts te gaan. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:29. |