Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Psychologie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=51)
-   -   Mn moeder = verkracht (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1870081)

MijnNaamIsHaas} 25-11-2012 23:10

Mn moeder = verkracht

Hallo, ik ben een 13 jarige jongen en ik heb n dilemma:
Mn moeder is verkracht, en daaruit ben ik voortgekomen.
Ik heb de laatste tijd steeds meer haatgevoelens voor mijn vader, ook al ken ik m niet.
Ik begin steeds vaker woede en verdrietbuien hierdoor te krijgen, iemand tips?

Shendao 26-11-2012 00:10

(Ik ben wel een beetje sceptisch over de waarheid van dit bericht omdat ik véél fakers gewend ben maar ik ga er vanuit dat dit echt is voor je)

Ik denk dat die haatgevoelens niet gek zijn. Heeft je moeder dit je onlangs zelf verteld of ben je er op een andere manier achtergekomen? Ik zou in ieder geval met haar erover proberen te praten (als zij daar geen bezwaar tegen heeft want ik kan me voorstellen dat het voor haar ook moeilijk is om erover te praten) en anders kun je misschien een leraar op school in vertrouwen nemen.

bloodyb 26-11-2012 00:48

Mmmm dat komt nogal hard aan. Erg triest. Ik kan me goed voorstellen dat je die man haat, maar wees blij dat je hem niet kent. Geef je niet over aan haatgevoelens want daar verziek je alleen je eigen leven mee. Als je weer een woedebui krijgt of je wordt erg verdrietig blijf er dan niet mee rondlopen maar ga er met iemand over praten, je moeder, een tante of oom, een leraar, een goeie vriend. Krop het niet op maar gooi het eruit! Sterkte.(y)

MijnNaamIsHaas} 26-11-2012 15:35

Hmm ja bedankt voor de tips en support, en ik kan me voorstellen dat er veel neppers zijn, helaas is t bij mij echt zo

bloodyb 26-11-2012 17:54

Ik geloofde je ook wel hoor!(y)

scholiermavo 26-11-2012 19:08

Citaat:

bloodyb schreef: (Bericht 32907532)
Mmmm dat komt nogal hard aan. Erg triest. Ik kan me goed voorstellen dat je die man haat, maar wees blij dat je hem niet kent. Geef je niet over aan haatgevoelens want daar verziek je alleen je eigen leven mee. Als je weer een woedebui krijgt of je wordt erg verdrietig blijf er dan niet mee rondlopen maar ga er met iemand over praten, je moeder, een tante of oom, een leraar, een goeie vriend. Krop het niet op maar gooi het eruit! Sterkte.(y)

This one!!! (y)
Sterkte!!

MijnNaamIsHaas} 26-11-2012 20:46

Bedankt mensen

Quintiano 26-11-2012 22:00

't Heeft niet zoveel zin om er boos/verdrietig om te worden? 't Is niet alsof men jou persoonlijk iets heeft aangedaan. Wél je moeder. Ik weet niet hoe je moeder er tegenaan kijkt natuurlijk, maar als zij er verder vrede mee heeft heb je er weinig aan om het weer op te rakelen. Woede en verdriet is begrijpelijk, maar ik hoop wel dat je snel in de gaten krijgt dat terugblikken op die manier op het verleden vrij pointless is. Als jij een goed, fatsoenlijk mens bent en plezier hebt in het leven in het algemeen en je moeder idem dito, so what? Uit een heel nare gebeurtenis kan iets moois komen. Daar ben jij dan in dat geval het bewijs van. Wees daar trots op, sta niet te lang stil bij hoe je verwekt bent.

Nu ja, praten met andere mensen kan helpen voor jou wellicht, maar ik zie daar het nut niet zo van in, in dit specifieke geval. Het is immers irrelevant als je nu een fijne thuissituatie hebt.

Balance 27-11-2012 12:44

Ik vind het inderdaad ook logisch dat je er boos of verdrietig om bent. Deze man heeft niet alleen je moeder heel veel pijn gedaan, hij heeft er ook nog eens voor gezorgd dat jij geen vader hebt (althans, niet waar je mee om gaat, of mee om wil gaan). Dus eigenlijk heeft hij jou ook wat aangedaan, zij het indirect. Daar mag je ook boos om zijn. Verder heb je ook nog het genetische aspect: jij hebt een deel van zijn genen en dat kan je heel verward maken. Want je wil eigenlijk niet op zo'n iemand lijken.

Kortom, genoeg zaken waar je boos, verdrietig om verward over mag zijn. Het lijkt me goed als je dat voor jezelf accepteert: die gevoelens die je doormaakt, die zijn gewoon terecht. Zeker in de puberteit, een periode waarin je je bezig gaat houden met 'wie ben ik?' en 'waar kom ik vandaan?' Dus neem het jezelf niet kwalijk en kijk of je die gevoelens een plekje kan geven. Merk je nou dat je daarin vast loopt, vraag dan om hulp. En dat kan van iedereen zijn, net waar jij je fijn bij voelt.

xRev 27-11-2012 14:38

Veel sterkte, ik heb weinig toe te voegen hieraan maar het lijkt me lastig zat.

arPos 27-11-2012 19:07

zorgen dat je niet zoals vaak gebeurt met unresolved trauma blijft lopen.

Ik weet dat je gevoel niet zomaar kan uitschakelen maar met haten schiet je niets op, hou het liever bij verachten.

Ik zou geen tips kunnen geven, enerzijds heb ik een grafhekel aan "dat soort" mannen en zou ik bijna willen zeggen neem wraak, maar anderzijds heeft dat geen zin.

Ik zou het er vooral met je moeder over hebben als je dat lukt.

Lousin 05-12-2012 01:19

Ga met een psycholoog praten over je hoe je emoties hierover. Misschien helpt het.

michello15 23-12-2012 12:20

Citaat:

Shendao schreef: (Bericht 32907523)
(Ik ben wel een beetje sceptisch over de waarheid van dit bericht omdat ik véél fakers gewend ben maar ik ga er vanuit dat dit echt is voor je)

Ik denk dat die haatgevoelens niet gek zijn. Heeft je moeder dit je onlangs zelf verteld of ben je er op een andere manier achtergekomen? Ik zou in ieder geval met haar erover proberen te praten (als zij daar geen bezwaar tegen heeft want ik kan me voorstellen dat het voor haar ook moeilijk is om erover te praten) en anders kun je misschien een leraar op school in vertrouwen nemen.

zijn er veel fakers?

Attention 03-01-2013 09:15

Citaat:

michello15 schreef: (Bericht 32955717)
zijn er veel fakers?

Er zijn heel veel fakers.. voel je je aangesproken daardoor ofzo?:confused:

bloodyb 03-01-2013 09:44

Da's niet echt een aardige opmerking.

Kwaliteit 05-01-2013 18:02

Wat is er zo grappig aan dan? als je dit soort dingen leuk vind heb je een zieke geest en zou ik je direct doorwijzen om een dokter op te zoeken

Oja om terug te komen op de topic.

Succes en volg de tips op die zijn gegeven :)!

LiizViicious 06-01-2013 11:14

Citaat:

Kwaliteit schreef: (Bericht 32973789)
Wat is er zo grappig aan dan? als je dit soort dingen leuk vind heb je een zieke geest en zou ik je direct doorwijzen om een dokter op te zoeken

Oja om terug te komen op de topic.

Succes en volg de tips op die zijn gegeven :)!

waarom zou je direct een zieke geest hebben als je dit grappig zou vinden?
Misschien heb ik wel een heel andere soort humor dan jij?
Denk daar eens aan voordat je conclusie's trekt aub.

en ik lachte alleen omdat ik aan t trollen was.

Kwaliteit 06-01-2013 11:24

Citaat:

LiizViicious schreef: (Bericht 32974599)
waarom zou je direct een zieke geest hebben als je dit grappig zou vinden?
Misschien heb ik wel een heel andere soort humor dan jij?
Denk daar eens aan voordat je conclusie's trekt aub.

en ik lachte alleen omdat ik aan t trollen was.

Wavoor hou je het niet lekker voor je?

zain 28-01-2013 11:24

beste mijn naam is haas.
ik vindt het vervelend voor je.
en kut man.
oke veel beterschap.
en die man mag met een andere vrouw sexxen

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:31.