![]() |
Alleen maar saaie mensen #1744
Continue
|
Uuh ja, hoe was dat. Gewoon. Het was therapie. En ik moest maar de hele tijd gebeurtenissen en situaties waar ik heftig op reageerde bijhouden, opschrijven enzo. En dan bedenken wat mijn reactie precies was en waarom en hoe ik liever had willen reageren.
Dat werkte niet zo goed voor mij, want ik ben niet zo van dat soort dingen bijhouden en opschrijven, dus dat doe ik niet. Maar ja, ik moest het meenemen, dus dan moet je wel. Nou ja. |
Aha! Dat klinkt spannend. Op wat voor soort dingen reageerde je heftig en is dat nu weg dan?
|
Citaat:
|
Nou, ik had een burn-out, dus ik reageerde op bepaalde situaties vooral heel gespannen. Ik had constant het gevoel dat ik niet mocht laten zien dat het niet goed ging, dat ik een masker op moest houden. Die burn-out is al lange tijd weg ja.
Overigens had ik niet echt per se het gevoel dat de cognitieve gedragstherapie zo veel werkte. Het focuste zich heel erg op wat ik dacht maar ik dacht nooit letterlijk 'Oei, ik mag niet laten merken dat ik me kut voel hoor!' dat deed ik uit schaamte en uit het gevoel dat ik anderen niet mocht belasten met mijn problemen. Het was gewoon een gevoelsreactie en niet echt iets wat ik bedacht. Daarom hielp het voor mijn gevoel ook niet dat ik moest opschrijven wat ik op zo'n moment dacht, want ik dacht er niet zo veel over en mijn gedachten voelden ook niet verkeerd of raar aan. Eigenlijk voelde het überhaupt niet aan dat er iets moest veranderen, behalve dan dat ik niet in staat was om achter de counter bij McDonald's te werken :facepalm:. Tsja. |
Half werk weer, Steffie :(
Sarah 58 Snebbeltje 40 Quintiano 40 Frayne 36 Pip 30 Stefenootje 29 Little Phoebe 29 Chick Rock 27 Noedelhap 23 Paranoide 23 Lusi 19 fizzle-fluffy 19 Etmakas 19 Miekje* 18 Turk February 14 Carn 11 sann 10 Trimm Trabb 9 Martiño 8 Klaverhap 8 Sadye 6 kid606 5 Alpha_Omega 5 windstil 4 Luwte 3 Macrador 3 Ingegerd 2 Panopticon 1 Uomi 1 MargotTenenbaum 1 |
Citaat:
|
Jongens, het gaat trouwens zo goed :cool: ik heb vandaag gewoon boterhammen gegeten. En nog helemaal geen pijnstillers geslikt. :cool:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Jongens, ik geef even wat tips want ik heb niet voor niets mijn vorige account verwijderd en als je zoiets wil weten kan je toch pm'en? shalom, oy gevalt, pictionairy met nazi's. |
Citaat:
Is het... Absinthe!? |
O, hoi Neeltje!
|
Verdomme Usis! Ik ben net meer dan een uur bezig geweest om me voor al m'n vakken en tentamens in te schrijven. Fucking topsysteem hoor, jongens! :mad:
|
Citaat:
|
Ik had vannacht gedroomd over iemand die de hele tijd om ons huis heenliep. Hij zei dat hij ons wilde waarschuwen, maar ik had hem gezien in het kamp van de vijand en vertrouwde hem niet. Nu wil ik de hele tijd alle gordijnen dichthouden en wegrennen van ramen en deuren.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Werkte echt uitermate goed :cool:
|
Niet helemaal een optie voor mij geloof ik maar wel interessant om te lezen!
|
Weet iemand leuke klarinetmuziek voor me? Niet uit de klassieke hoek maar meer de zigeunerhoek.
|
Nou ja, ik weet ook niet waarom jij de therapie krijgt natuurlijk :D maar het is niet in veel gevallen de oplossing natuurlijk :P
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
|
Hmm, mag ik jullie advies? Ik had een beste vriendin maar daar heb ik ondertussen al een tijdje ruzie mee. De ruzie werd veroorzaakt doordat zij binnen een week twee afspraken had afgezegd, anderhalf uur van te voren, terwijl ik extreem veel moeite had gedaan überhaupt om tijd voor haar te maken. Dat wist ze overigens ook :O. Maar goed, het ging me voornamelijk om dat zij twee keer heeft afgezegd met smoesjes die ik niet geloof. Twee keer haalde ze haar studie aan, wat op zich wel aannemelijk is, maar ze studeert rechten en ze doet verder niets. Bovendien was onze tweede afspraak zondagavond en beweerde ze dat haar groepsgenoten op zondagavond een overleg hadden gepland. Anderhalf uur van te voren...
Maar goed, ik stuurde leuk een mailtje dat ik er echt heel erg van baalde en dat het ook niet de eerste keer is en dat ik gewoon niet snapte dat ze elke keer haar studie voor mij schoof. Toen stuurde ze een mailtje terug waarin in feite stond dat ik me niet moest aanstellen. Nou ja, prima, ondertussen dik 2 maanden geleden en ik heb haar sinds toen niet meer gesproken. Zij heeft nog na een maand een keer een smsje gestuurd dat ze op vakantie ging naar Egypte :confused:. Nu twijfel ik of ik nog een mailtje moet sturen of niet. We zijn al echt super lang vriendinnen (vanaf groep 2 ongeveer) maar ze zegt altijd afspraken af. Dus eigenlijk ben ik er wel een keer klaar mee, vooral aangezien het haar kennelijk geen reet boeit. Maar ik vind het dan ook weer zonde om zo'n vriendschap weg te gooien. Wat vinden jullie :O? Ben ik te veel v-lid en moet ik haar gewoon links laten liggen of moet ik nog een keer een mailtje sturen om uit te leggen dat ze zich echt als een trut gedraagt en dat als ze dat niet inziet dan haar laten liggen? Of ben ik degene die hier helemaal fout zit? Dat kan natuurlijk ook :O dat ik me inderdaad aanstel. |
Ik zou precies zeggen wat je nu zegt. Dat je jullie vriendschap niet weg wil gooien, maar dat zij jou het idee geeft dat dat haar niet zo zou boeien. En dat je met haar wil afspreken, maar dat ze niet op het laatste moment moet afzeggen met een lame excuse. Gewoon, zo.
|
Citaat:
|
Mjah, dat zei ik dus de vorige keer :D. Toen kreeg ik terug dat het onzin was. Dus daarom vroeg ik me eigenlijk af of het überhaupt nog nut had, want ze is dus eigenlijk ook altijd zo geweest.
|
He :mad: normaal gesproken ben ik niet zo v-lid met dit soort dingen :mad:
|
Volgens mij wil je gewoon niet echt met iemand met dat karakter bevriend zijn:P Gewoon, dat je niet om kunt gaan met haar gebrek aan care óf gelieg, welke van de twee ook de waarheid is.
|
:D @ titel.
|
Hey Q, pm me even wie windstil is, dank je.
|
Waarom vraag je het hem zelf niet :confused: :O
|
Citaat:
|
Ja, of ze plant gewoon heel slecht (eerst soggen, dan sociale afspraken moeten afzeggen), of ze mist wat sociaal inzicht in wat het punt van een afspraak is, of ze heeft eigenlijk geen zin meer om vriendinnen met je te zijn. ik kan me wel voorstellen dat je wil weten wat het is
|
Citaat:
|
Citaat:
|
windstil = uitzicht
|
*opschudding veroorzaak*
|
Hij wou het zelf geloof ik niet echt in het openbaar hebben :O
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Oh, ik ben er al uit. Het is Fleet Admiral. Windstil = zee = vloot. Hoi Fleet.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:05. |