![]() |
Stampotten invriezen??
ik vroeg me af, kan je ook stamppotten invrizen??
zoals hutspot enzo?? blijft dat lekker? en zoja hoelang kan je het max in de vriezer bewaren??? alvast bedenkt!! |
Ja, dat kan. Ik zou het niet langer dan een maand of 3 bewaren.
|
ok thx!! en miss nog een beetje stomme vraag
ik kom er net achter dat ik mn aardappels iets te kort gekookt hebt... ze zijn nog net iets te stevig.. maarheb ze al door mn hutspot heen geprakt (en proef nu pas stommeme) heb ik nu mn hele maaltijd bedorven (kunnen iets te kort gekookte aardappels ''slecht (giftig?)'' zijn) of is t nog prima te eten maar miss alleen iets minder lekker? |
Je kan het prima eten en er eventueel wat meer melk door doen.
Andijviestamppot kan je beter niet invriezen maar hutspot, boerenkool en zuurkool kan prima. |
Voor zover ik weet zijn rauwe aardappelen niet giftig, al helemaal niet als het gewoon een kwestie is van iets te kort gekookt. Dan zal het wel minder lekker zijn ja, dus als je dat wil bewaren moet je het zelf weten. Als het niet lekker is zou ik het gewoon weggooien.
|
thx voor de tips, heb het nu met wat extra melk nog lekker gemaakt maar de rest weggemieterd helaas...
Maja volgende x beter dus.. en dan maak ik het GOED haha.. en dan vries ik de andere helft in! |
@daantje, hoezo kan je andijviestampot niet invriezen dan??
(nja leer pas net een beetje koken,en wil komende tijd gaan experimentere met stamppotten!!) zuurkool komt er hier niet in haha, hutspotis mn favo eten en voorderest heb ik nog geen andere stamppotten gegeten... dus wil morgen of overmorgen denk ik boerenkool stamp maken of spruiten stamp!! |
Andijiviestamppot maak je met rauwe andijvie en als je het ingevroren hebt en opwarmt heb je dus geen rauwe maar opgewarmde andijvie meer en dat is niet lekker vind ik.
|
Maar ik maak andijviestamppot altijd met geblancheerde andijvie en dan is het dus toch al niet meer rauw. Het kan wel, hangt er vanaf hoe je je andijvie klaar maakt. ;)
|
Van verse zuurkool wil ik nog wel eens kramp in mijn darmen krijgen maar als je het 1 of 2 dagen later weer opwarmt in de koekenpan is het echt lekker hoor. Met een Hemaworst of klapstuk.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:00. |