Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Zou ik leukemie hebben? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1870377)

Marwaxo 01-12-2012 19:34

Zou ik leukemie hebben?

Ik heb de laatste tijd heel vaak koude handen terwijl ik gewoon de hele tijd binnen ben en het zelf niet koud heb ofzo. toch heb ik erge koude handen. ook heb ik veel grote blauwe plekken. zonder reden. En ook ben ik de laatste tijd erg moe en suf (Erger dan normaal) Ook zijn mijn oogleden bleek. en ben zelf soms wel een beetje bleek. Ik heb laatst mijn bloedgehalte getest dat is een prikje bij de vinger. mijn hb waarde is: 7,7 . Gister had ik bloed geprikt bij me arm. Ze zeiden dat ik na 3 dagen de uitslag krijg. Zou ik leukemie kunnen hebben?

Axel11 01-12-2012 20:53

Welkom!

Dit past beter op ons subforum Lichaam & Gezondheid, dus ik verplaats dit topic even voor je.

indigo 01-12-2012 22:00

Dat kunnen wij hier niet zeggen. Blauwe plekken kunnen passen bij leukemie, maar het hoeft niet. Koude handen en moeheid zijn zo aspecifiek, dat kan aan van alles liggen. Kortom: het kan, maar de kans erop is erg klein. Dus je weet het pas als je je bloeduitslag hebt.
Ik neem aan dat je bloed hebt laten afnemen via de huisarts? Heeft hij/zij ook uitgelegd wat er getest werd? Verder zou ik de uitslag maar afwachten en als je erover gebeld wordt, vraag dan ook even wat er precies getest is en zeg dat je je zorgen maakt over leukemie.

Kareltje 01-12-2012 23:45

Dat kan. Je kunt ook een aneurysma hebben dat knapt waardoor je binnen no time dood bent, of morge onder een auto lopen. Koude handen en vermoeidheid kan door zoveel dingen komen, door dingen die veel minder ernstig zijn dan leukemie. Probeer niet te veel te focussen op wat ergste lijkt maar te relativeren. Je kunt toh niks doen voordat je de uitslag van de bloedtest. Relax en probeer je niet te druk te maken (y)

joey10076 02-12-2012 10:43

Jaaaahhh.
Ik had ook die verschijnselen.
Je kunt het beste ff naar de dokter gaan die sturen je door nasr het ziekenhuis en dan krijg paar prikjed en een week daarna de uitslag.
Ik had het niet'

Succes

Greenscarfed 03-12-2012 14:17

Die koude handen heb ik ook, veel mensen hebben altijd koude handen (of voeten), daar zou ik me dus geen zorgen om maken... Spontane blauwe plekken komen ook wel eens voor
Die moeheid kan komen door een vitamine- of slaaptekort (momenteel heb ik daar ook wel enorme last van) --> genoeg slapen en toch heel moe zijn, bleek kun je zijn van je vitamine of slaaptekort...

-Winter- 05-12-2012 17:32

Ga naar dokter , als je er echt last van hebt.
en ga niet testen maken op internet want dat is toch nep en kijk niet naar de symtomen want als je dat doet heb je alle ziektes en stoornissen die er bestaan

vic97 28-12-2012 12:32

Hb 7,7? Oei, die hoort toch iets van 65 te zijn?
Ik had die verschijnselen trouwens ook, maar ik had Pfeiffer en te lage bloedplaatjes...

Leonoor 28-12-2012 12:58

Een hb van 65 lijkt me niet gezond. Voor een man is tussen de 8,5 en de 11 een normale waarden (vrouwen ietsje lager).

Probeer je geen zorgen te maken, maar wacht de uitslag van het bloedonderzoek af. Ik neem aan dat je dat via de huisarts hebt gedaan. Bespreek eventueel je zorgen nog eens met hem/haar, misschien kan hij/zij ze wegnemen of anders dmv onderzoek uitsluiten dat het iets ernstigs is.

Sarah 28-12-2012 17:10

Citaat:

vic97 schreef: (Bericht 32960959)
Hb 7,7? Oei, die hoort toch iets van 65 te zijn?

Citaat:

Leonoor schreef: (Bericht 32960983)
Een hb van 65 lijkt me niet gezond. Voor een man is tussen de 8,5 en de 11 een normale waarden (vrouwen ietsje lager).

In Nederland drukken we Hb uit in milimol per liter waarbij voor mannen 8-.511 normaal is en voor vrouwen 7.5-10, in Belgie in gram per deciliter waarbij voor mannen 14-18 normaal is en voor vrouwen 15-16. Ik weet niet wat voor systeem om het uit te drukken je zou moeten gebruiken voordat 65 normaal is.

Martiņo 28-12-2012 17:12

Vic97 komt uit Nederland ;) maar misschien bedoelde hij 6,5 mmol/L (hoewel dat ook te laag is :p)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:13.