Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Werk, Geld & Recht (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=60)
-   -   Vraagje! (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1870405)

Karistir 01-12-2012 23:00

Vraagje!

Ik hoorde ooit dat er 'n apparaat was waarmee je van de ene pinpas geld kon leggen op het andere pinpas, weten jullie hoe dat apparaat heet? bvb. dank

Lusi 02-12-2012 00:37

Geld staat niet op je pinpas, maar op de bankrekening waar de pas toegang toe geeft. Je kunt wel geld overschrijven van de ene rekening naar de ander. Ik weet niet hoe het bij andere banken gaat of hoe zoiets heet, maar bij de Rabobank gebruik je daarvoor een los klein apparaatje (en je pasje en internettoegang). Dat heet een Random Reader. Bedoel je dat?

Karistir 02-12-2012 11:50

Citaat:

Lusi schreef: (Bericht 32918049)
Geld staat niet op je pinpas, maar op de bankrekening waar de pas toegang toe geeft. Je kunt wel geld overschrijven van de ene rekening naar de ander. Ik weet niet hoe het bij andere banken gaat of hoe zoiets heet, maar bij de Rabobank gebruik je daarvoor een los klein apparaatje (en je pasje en internettoegang). Dat heet een Random Reader. Bedoel je dat?

Ik heb erovet gezocht en dat is helaas niet wat ik bedoel, waar ik 't over heb zou 'n apparaat moeten zijn met 2 kanten zodat je beide pinpassen er in kunt plaatsen, en zo dus het geld overbrengen.

Axel11 02-12-2012 11:53

Citaat:

Karistir schreef: (Bericht 32918379)
Ik heb erovet gezocht en dat is helaas niet wat ik bedoel, waar ik 't over heb zou 'n apparaat moeten zijn met 2 kanten zodat je beide pinpassen er in kunt plaatsen, en zo dus het geld overbrengen.

Volgens mij kan dat met Nederlandse pinpassen niet.

Waarom zou je dat willen trouwens? :p

Karistir 02-12-2012 12:36

Citaat:

Axel11 schreef: (Bericht 32918382)
Volgens mij kan dat met Nederlandse pinpassen niet.

Waarom zou je dat willen trouwens? :p

nja als je een beetje denkt over waarom die apparaten gemaakt zijn, zou je het niet eens meer hoeven te vragen he ;)

Axel11 02-12-2012 12:38

Citaat:

Karistir schreef: (Bericht 32918493)
nja als je een beetje denkt over waarom die apparaten gemaakt zijn, zou je het niet eens meer hoeven te vragen he ;)

Eh, je kunt tegenwoordig zelfs geld overmaken naar iemand anders met je mobiele telefoon :p

bloodyb 02-12-2012 13:01

Bedoel je dat je dan geld van de ene chipknip naar een andere kunt overzetten? Want geld overmaken van een rekening naar een andere kan alleen via een bank.

Reverend 02-12-2012 13:08

Citaat:

:facepalm:

Adore 03-12-2012 12:12

Citaat:

Waar gaat het heen als je met deze vraag op een scholierenforum komt. Als je het uit jezelf niet weet te achterhalen kun je er beter helemaal niet mee beginnen, dan faal je al vanaf de start.

'Gewoon' overmaken kan met een apparaatje dat je bij internetbankieren krijgt, via je telefoon of bij de bank zelf.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:55.