![]() |
Zware val
3-4 weken geleden is m'n moeder van een aantal meter naar beneden gevallen,
Een ENORME blauwe plek op haar achterwerk, en wat vel af aan de elleboog... het kon veel erger geweest zijn! Maar nu heeft ze een vraagje, de plaats waar ze een blauwe plek heeft gehad (hij is praktisch weg) voelt ze een hele harde 'bol'.. wat kan dat zijn? |
Is dat niet gewoon nog een bloeduitstorting/kneuzing die dieper zit, dat het aan de oppervlakte wel niet meer blauw is maar dieper van onder wel nog? Ik heb het vaak andersom. Dat ik me ergens tegenaan stoot en dat het dan eerst alleen dik en pijnlijk is en pas een dag later het blauw ook boven komt zeg maar.
|
Dat is vocht in het onderhuidse weefsel dat gaat met de tijd wel weg (reken 6 tot 8 weken) als het enorm pijn gaat doen of gaat ontsteken dan moet je er wel mee naar de dokter
|
Ik weet niet wat de harde 'bol' is. Een zwelling, vocht, de botten van het bekken? Beetje lastig te beoordelen met een vage omschrijving zonder dat we het zelf kunnen zien. :p
Als je je zorgen maakt moet je sowieso even naar de dokter, en niet vertrouwen op mensen (die met de beste bedoelingen overigens :p) maar iets zitten te gissen op een forum. |
T zou inwendig littekenweefsel kunnen zijn. Ik was ook heel hard op mijn elleboog gevallen en die was ook helemaal dik en blauw. Een paar weken later zat er een hard bultje, dus ik ging naar de dokter en die zei dat t inwendig littekenweefsel is.
|
Ja je kan niets zien er aan dat is het juist, de blauwe plek is weg. maar eronder zit het helemaal hard en het doet nog evenveel pijn als toen de blauwe plek er wel nog was . ze kan er voorlopig wel nog altijd op zitten :p
|
Ik weet niet of je dat ook in je onderrug kan hebben, maar misschien een botvliesontsteking?
Ik was een keer met voetbal keihard precies boven m'n scheenbeschermer getrapt, en dat was eerst ook een blauwe plek, en dat was later dus ook een botvliesontsteking... Niks ernstigs, ook al klinkt het heel intimiderend... Maar ik weet niet of je dat dus ook in je onderrug kan hebben! |
Zoals al eerder gezegd, lijkt me dit verstandig: Go see the doctor...
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:08. |