Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Vraag & Aanbod (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=24)
-   -   [GEZ] IBM Model M (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1870872)

MiBe 12-12-2012 04:10

IBM Model M

Ik ben op zoek naar een IBM Model M toetsenbord. De variant maakt me bar weinig uit zolang hij maar 'clicky' is. In ruil ervoor bied ik vijf USB toetsenborden met blauwe achtergrondverlichting aan. Ze hebben een QWERY-ES toetsenindeling en zijn allemaal hagelnieuw in doos.

Ik wil:
http://upload.wikimedia.org/wikipedi...0px-ModelM.jpg

Jij krijgt vijf maal:
http://ic.tweakimg.net/ext/va/539655.jpg

http://ic.tweakimg.net/ext/va/539656.jpg

Kleine tip: De toetsenborden zijn ouder dan ik ben dus de zolder is een aan te raden plaats om te zoeken ;)

Bij voorkeur in omgeving Breda of omgeving Zwolle.

MiBe 17-12-2012 03:14

Rotschop naar boven. Niemand die zo'n ding heeft liggen op zolder?

bloodyb 17-12-2012 14:59

Ik zal eens kijken of ik wat kan regelen. Je hoort het nog wel (of niet natuurlijk)

MiBe 19-12-2012 02:51

Het zou helemaal top zijn als dat zou lukken (y)

bloodyb 19-12-2012 14:44

Het is geen IBM maar is dit wat je zoekt?

MiBe 19-12-2012 15:26

Ik vrees van niet. Zo te zien is dat een regulier toetsenbord en waar het mij om gaat zijn juist die clicky buckling springs die IBM in de Model M toetsenborden gebruikt, dat maakt dat ik ze zo fijn vind typen. In ieder geval bedankt voor het zoeken :)

Reverend 21-12-2012 18:28

1 Bijlage(n)
Ha, je wil wel heel graag van die kermistoetsenborden af hm?

Toevallig heb ik een tijdje terug een heerlijk klikkerdeklik toetsenbord weten te hosselen. Zelfs de gewreekte windows toets is er niet. Het is geen IBM maar wel uit dezelfde periode.

Helaas voor jou doe ik hem voor geen goud weg, maar mijn zus heeft er als het goed is nog een paar liggen (ook zij heeft geen behoefte aan de nieuwe stijl toetsenborden). Ik zal haar eens vragen of ze zin heeft in een ruil.

Mijn bling:

Mutant_oud 22-12-2012 22:33

Ik zal het aan ons pa vragen of zelf even gaan kijken op zolder. Ik weet dat ze er heel lang hebben gelegen, maar ik vrees dat ze een tijd geleden zijn opgeruimd. Kan wel een paar dagen overheen gaan, nu met Kerst, pm me als je donderdag nog niks hebt gehoord.

Wat is er trouwens zo speciaal aan? Ik weet dat die nieuwe toetsenborden zo plat zijn, dat typt niet fijn (zeker niet als mijn nagels langer dan normaal zijn, dan raak ik alle toetsen rondom, maar niet de juiste), maar wat is er dan anders aan die van bloodyb? Ik heb zelf ook zoiets denk ik (maar die krijg je ook niet ;)).

Mutant_oud 22-12-2012 22:38

Ah, die werken met veertjes?

MiBe 22-12-2012 23:44

Inderdaad. Die borden zijn clicky en maken gebruik van burgler springs. Het voelt met typen heel anders dan de toetsenborden van nu die gebruik maken van rubber dome switches of in het geval van de toetsenborden met lage toetsen scissor switches. Ik vind ze enorm fijn typen. Ik had er vroeger één maar die kon niet goed tegen cherry cola, nu zou ik er graag weer één willen.

-SoloWolf- 23-12-2012 15:18

mibe, als je het ibm toetsenbord niet kan vinden wil ik best wel zo'n hip toetsenbord van je kopen :o

MiBe 24-12-2012 02:35

Ook dat is mogelijk, voor 7,5 euro kun je er een komen halen :)

Quintiano 25-12-2012 10:09

Citaat:

Mutant schreef: (Bericht 32955343)
Wat is er trouwens zo speciaal aan? Ik weet dat die nieuwe toetsenborden zo plat zijn, dat typt niet fijn (zeker niet als mijn nagels langer dan normaal zijn, dan raak ik alle toetsen rondom, maar niet de juiste), maar wat is er dan anders aan die van bloodyb? Ik heb zelf ook zoiets denk ik (maar die krijg je ook niet ;)).

Epische aanslag, praktisch onverwoestbaar en een valide moordwapen.

Vowel 26-12-2012 18:20

Die krengen zijn ontzettend prijzig. Ik vind dat je dat er wel even bij mag zeggen voordat iemand met je ruilt. ;)

Quintiano 26-12-2012 23:41

Zeg dat nou niet, mormel :bob:

MiBe 27-12-2012 06:04

Citaat:

Vowel schreef: (Bericht 32959382)
Die krengen zijn ontzettend prijzig. Ik vind dat je dat er wel even bij mag zeggen voordat iemand met je ruilt. ;)

Op Marktplaats gaan ze meestal voor zo'n 30 à 35 euro dus denk dat mijn voorstel heel redelijk is. Ze waren een tijdje meer waard maar sinds de komst van moderne mechanische toetsenborden met Cherry MX switches is dat weer wat afgenomen.

Mutant_oud 27-12-2012 07:37

Citaat:

Vowel schreef: (Bericht 32959382)

Ik had het iig al bedacht ^^ als ik er één kan vinden, kijk ik wel eerst wat het kan opbrengen, voor ik het zomaar ruil :D

MiBe, pa denkt dat ze allemaal weg zijn, maar zegt ook dat er best nog ergens wat kan slingeren. Ik zoek nog even verder.

Overigens, die toetsenborden die jij hebt, wat is QWERTY ES? Ik heb geen idee waar ES voor staat, ik ken alleen Amerikaanse en Nederlandse versies, welke van de 2 is het of is het nog iets anders? En ik neem aan dat die met usb werken?

Reverend 27-12-2012 18:23

Zus heeft nog een lading maar bewaart die liever voor zichzelf als die van haar (of die van mij of m'n bro) weer eens een drankje toegediend krijgt.

:mosh: 18-01-2013 23:06

Ik zal de zolder hier eens uitmesten. Je kunt het zo gek niet verzinnen of het ligt er dus wie weet.

tijmen2000 19-01-2013 09:32

Ben je inmiddels al voorzien?

MiBe 22-01-2013 15:25

Nog steeds opzoek. Wel een aantal reacties gehad maar dat betrof niet het type Model M dat ik zoek. Er zijn er namelijk ook met rubber dome switches maar ik wil die met burkling springs die hem dat 'clicky' gevoel geven.

MiBe 22-03-2013 02:51

Kickje, verhoog mijn aanbod van 5 naar 8 toetsenborden.

Lusi 23-03-2013 08:32

Ja want dat is inderdaad het probleem dat je geen ruil had tot nu:d

Zoari 23-03-2013 17:14

MiBe, Waarschijnlijk heeft mijn vader nog zo´n Toetsenbord. Ik zal even vragen of het daadwerkelijk zo"n toetsenbord is.
Is het ook mogelijk om er geld voor te krijgen? (Just asking)

MiBe 24-03-2013 22:28

Citaat:

Lusi schreef: (Bericht 33076364)
Ja want dat is inderdaad het probleem dat je geen ruil had tot nu:d

Wellicht motiveert het mensen toch eens een kijkje op zolder te nemen ;)

Citaat:

Zoari schreef: (Bericht 33076921)
MiBe, Waarschijnlijk heeft mijn vader nog zo´n Toetsenbord. Ik zal even vragen of het daadwerkelijk zo"n toetsenbord is.
Is het ook mogelijk om er geld voor te krijgen? (Just asking)

Dat hangt ervan af hoeveel, welk type bord en in wat voor staat hij is maar voorstellen zijn altijd welkom.

Mutant_oud 25-03-2013 16:48

Citaat:

Mutant schreef: (Bericht 32959684)
Overigens, die toetsenborden die jij hebt, wat is QWERTY ES? Ik heb geen idee waar ES voor staat, ik ken alleen Amerikaanse en Nederlandse versies, welke van de 2 is het of is het nog iets anders? En ik neem aan dat die met usb werken?

Hier ben ik nog steeds nieuwsgierig naar ^^

MiBe 27-03-2013 01:50

Oh sorry, die had ik over het hoofd gezien. Het is gewoon een ES staat voor España en betreft dus de 'Spaanse variant'. Heeft net als in Nederland de QWERTY-indeling (en dus niet QWERTZ zoals in Duitsland of AZERTY zoals in België/Frankrijk). Sommige tekens zitten echter op een andere plaats en er is bijvoorbeeld een ñ aanwezig, uiteraard kun je hem softwarematig gewoon op QWERTY-US zetten (wat de meeste Nederlanders gebruiken).

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:03.