Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   tampon zit vast (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1871017)

lovinglife 15-12-2012 17:04

tampon zit vast

Hallo, ik heb dus een probleempje
Ik gebruikte voor het eerst een tampon en nu wilde ik hem eruit halen, maar dat deed heel erg pijn en hij kwam er ook niet uit. Toen trok ik iets harder aan het touwtje en brak die af. Ik heb al geprobeerd de tampon er met mijn vingers uit te halen, maar het lijkt achter iets vast te zitten, kan dit mijn maagdenvlies zijn ofzo?
Ik weet het echt niet wat ik moet doen. help

DaichiDechu 15-12-2012 17:18

nee hij kan niet achter het maagdenvlies zitten xP
hij kan ook niet in de baarmoeder ofzo terechtkomen, ik zou alsik jou was misschien w88 tot hij erg veel bloed heeft opgenomen, op je hurken gaan zitten en hem eruit proberen te duwen, lukt dat ook niet dan zou ik even langs de dokter gaan..
hoe krijg je dat trouwens voor elkaar, bij mij zijn die touwtjes zo sterk dat die niet af zouden kunnen breken.. ;o
zoieso moet je als hij veel bloed geabsorbeerd heeft wel hard trekken om hem eruit te krijgen.

Martiño 15-12-2012 17:30

DaiciDechu heeft gelijk: het maagdenvlies bestaat namelijk niet, of nou ja, er is wel iets wat in de volksmond het maagdenvlies genoemd wordt (het hymen), maar dat is meer een randje weefsel rondom de ingang van de vagina. Het is dus géén vliesje waar iets achter vast kan komen te zitten (als het hymen zo nauw zo zijn zou je dat bij het inbrengen al gemerkt hebben).

Maar terug naar je probleem. Probeer eens wat DaichiDechu aanraadt, als je het durft je moeder om hulp vragen, en anders de schaamte voorbij zetten (moeilijk natuurlijk) en naar de huisarts gaan... Het is natuurlijk een vreemde en gênante situatie, maar de huisarts zal daar echt niet om lachen en je gewoon zo snel mogelijk helpen.
Het is wel belangrijk dat je de tampon niet te lang laat zitten, duurt het te lang dan moet je sowieso even naar de huisarts of huisartsenpost, je moet er in ieder geval niet mee wachten tot na het weekend.

Daantje_0705 15-12-2012 17:32

Je kan ook nog proberen ermee in bad te gaan zitten en een tijdje te blijven zitten. Bij mij zakt ie er dan uit als ik eruit kom omdat ie dan helemaal volgezogen is.

Nardin 15-12-2012 18:50

Ik zou doen wat Daantje zegt! Als de tampon zich helemaal volgezogen heeft, zakt hij naar onder. Ik voel dat altijd. Dan kun je proberen om hem eruit te persen. Als je de tampon na acht uur er nog niet uit hebt gekregen, raad ik je ten zeerste aan om naar de dokter te gaan, of eventueel eerst je moeder het te laten proberen.

Pip 15-12-2012 19:19

Ga op je hurken zitten en piel/duw net zolang tot je hem hebt.
Ik zou dit echt never door mijn moeder laten doen....

Daantje_0705 16-12-2012 19:16

Heb je hem er nog uit gekregen? :o

Nardin 17-12-2012 09:52

Ben ook wel benieuwd!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:20.