Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Muziek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=29)
-   -   Wanneer oud genoeg voor Nederlandse gangstarap? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1871021)

tammeer 15-12-2012 17:23

Wanneer oud genoeg voor Nederlandse gangstarap?

Wanneer ben je oud genoeg voor Nederlandse gangstarap?
Wat vinden jullie?

De teksten zijn soms heel grof en verontrustend. Soms in keiharde straattaal. De tv zendt ze niet uit , maar op internet hebben ze vele miljoenen views.

Voorbeeld 1

Een relatief beschaafde met 3,5 miljoen kliks:

En een hele harde met 3 miljoen kliks:

Wat is voor jullie een minimumleeftijd?

Quintiano 15-12-2012 17:54

Als kindertjes met de paplepel krijgen ingeslagen dat dit onbeholpen debieltjes zijn is er niets aan het handje, lijkt me.

Little Phoebe 15-12-2012 17:56

Dit is meer voor Muziek.

HomoSignificans 15-12-2012 19:17

Ik denk dat je tussen je dertiende en je zeventiende oud genoeg bent voor dit soort muziek.

Edit: Ik snap trouwens geen zak van die taal.

Reverend 15-12-2012 23:32

Drie jaar en anderhalve maand.

Fresh Prince 16-12-2012 07:50

Nederlandse "gangstarap" is totale bullshit vergeleken met de meer old school amerikaanse zoals eazy e mc knoccout dr dre(hoewel latere jaren focked op)en gewoon iedereen van Niggaz with attitude (yella, mc ren)

tammeer 20-12-2012 18:53

Citaat:

bert-van-ernie schreef: (Bericht 32943100)
Nederlandse "gangstarap" is totale bullshit vergeleken met de meer old school amerikaanse zoals eazy e mc knoccout dr dre(hoewel latere jaren focked op)en gewoon iedereen van Niggaz with attitude (yella, mc ren)

Jezus....ben je opa of zo?

Dat is wel erg oud zeg.

Buiten dat komt Engels ook niet echt hard over.

Reverend 20-12-2012 19:10

nwa is ook sterk overrated. Vergelijk nederlandse gangsterrap met wat willekeurige hiphop uit '93 tot '95 en het valt snel in het niets. Daarnaast heeft het, in tegenstelling tot de originele gangsterrap, bar weinig te maken met 'gangster' of straat.

Een clown-neger met allemaal dure kleren die hij voor z'n videoclips mag dragen is geen gangster.

Fresh Prince 20-12-2012 21:17

Dat NWA overrated is, ben ik enigszins met je eens.
Ik kan uit je comment niet echt opmaken wat je nou vind, nl gangsterrap goed of niet?

Crocodi1e 21-12-2012 10:41

Citaat:

tammeer schreef: (Bericht 32951892)
Jezus....ben je opa of zo?

Dat is wel erg oud zeg.

Buiten dat komt Engels ook niet echt hard over.

Engels komt goed over. Nederlands is voor veel muziek echt een kuttaal :')
En wat een kutpost trouwens, ''Ben je opa ofzo'', mijn opa luistert echt geen N.W.A. hoor, die luistert Back en Beethoven.

Crocodi1e 21-12-2012 10:41

Citaat:

Reverend schreef: (Bericht 32951922)
nwa is ook sterk overrated. Vergelijk nederlandse gangsterrap met wat willekeurige hiphop uit '93 tot '95 en het valt snel in het niets. Daarnaast heeft het, in tegenstelling tot de originele gangsterrap, bar weinig te maken met 'gangster' of straat.

Een clown-neger met allemaal dure kleren die hij voor z'n videoclips mag dragen is geen gangster.

Niemand in Nederland is zo straat als ze beweren, die kiddo's hebben het hartstikke goed hier.

Crocodi1e 21-12-2012 10:48

Ben zelf trouwens niet zo van de rapmuziek dus ik kan geen antwoord geven op je vraag, doe maar maar iets anders :)
Voor TS 2 voorbeeldjes, in het Engels en in het Nederlands.

Ik raad je aan om ze volledig te luisteren,ze duren niet lang, vind deze soort muziek persoonlijk meerdere malen harder klinken dan jouw muziek in de OP, beide qua tekst en muziek. Ik vind dat hier geen minimale leeftijd voor is, al weet ik niet of het slim is om een kind van 3 dit op vol volume te laten luisteren :P

Reverend 21-12-2012 13:49

Dat is juist kindermuziek toch?

Citaat:

bert-van-ernie schreef: (Bericht 32952296)
Dat NWA overrated is, ben ik enigszins met je eens.
Ik kan uit je comment niet echt opmaken wat je nou vind, nl gangsterrap goed of niet?

Verschilt. Over het algemeen is het rommel, maar zo af en toe zit er wel iets ok's tussen. Zelfs hef heeft hier en daar weleens wat gedaan wat ik kon appreciëren.

Maar ik prefereer 'normale' rap. Extince is nog altijd de koning van de Nederlandse hiphop en de oude opgezwolle was ook heel degelijk. Voor de rest ben ik niet zo into Nederlandse hiphop.

Een vriend van mij die in z'n vrije tijd wat nummers bij elkaar rapt vind ik eerlijkgezegd qua lyrics het beste wat ik in het Nederlands heb gehoord.

Quintiano 21-12-2012 14:24

Citaat:

Crocodi1e schreef: (Bericht 32952922)
En wat een kutpost trouwens, ''Ben je opa ofzo'', mijn opa luistert echt geen N.W.A. hoor, die luistert Back en Beethoven.

Ik heb zowel NWA als Bach en Beethoven geluisterd -- laatstgenoemden nog steeds trouwens. En nu?

Crocodi1e 21-12-2012 14:51

Citaat:

Quintiano schreef: (Bericht 32953425)
Ik heb zowel NWA als Bach en Beethoven geluisterd -- laatstgenoemden nog steeds trouwens. En nu?

Ik neem aan dat jij geen 90 jaar oud bent?

tammeer 23-12-2012 00:38

Citaat:

Crocodi1e schreef: (Bericht 32952922)
Engels komt goed over. Nederlands is voor veel muziek echt een kuttaal :')

Engels komt misschien goed over in de VS maar de meesten hier om mij heen luisteren tegenwoordig alleen NL Rap (niet alleen gangsta hoor). Volgens mij tegenwoordig overal in Europa hetzelfde. In Duitsland kon je bij een schooluitwisseling ook goed zien dat de meeste van de jeugd daar alleen naar Duits Rap luisteren:
Je eigen taal is toch directer. Vandaar ook mijn vraag: Wanneer ben je olud genoeg voor de grove teksten?

En bij ons zijn de 101 sessies populair. Je ziet toch miljoenen views steeds.

Mijn opa (leeft niet meer) luistert niet naar NWA trouwens, mijn vader wel (vroeger dan toch).

Crocodi1e 23-12-2012 18:42

Citaat:

tammeer schreef: (Bericht 32955490)
Engels komt misschien goed over in de VS maar de meesten hier om mij heen luisteren tegenwoordig alleen NL Rap (niet alleen gangsta hoor). Volgens mij tegenwoordig overal in Europa hetzelfde. In Duitsland kon je bij een schooluitwisseling ook goed zien dat de meeste van de jeugd daar alleen naar Duits Rap luisteren:
Je eigen taal is toch directer. Vandaar ook mijn vraag: Wanneer ben je olud genoeg voor de grove teksten?

[filmpje]

En bij ons zijn de 101 sessies populair. Je ziet toch miljoenen views steeds.

[filmpje]

Mijn opa (leeft niet meer) luistert niet naar NWA trouwens, mijn vader wel (vroeger dan toch).

Ik vind dat iedereen naar elke soort muziek mag luisteren, jong en oud. In de VS doen ze dan wel een leeftijdslimiet op sommige CD's zodat je ze onder die leeftijd niet kan kopen (zoals bij games) maar die Amerikanisering hoeft hier niet te komen hoor. Als mijn zoontje van 4 dat later wilt luisteren op die leeftijd mag dat van mij.

Patataap 25-12-2012 09:05

gangstarap luisteren :')
zit je ook met je speaker op volume 100 in het ov, ts?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:57.