![]() |
kerstliedjes
Wat is jou favo kerstliedje?
Die van mij All i want for christmas :D |
michael buble - let it snow
|
'Hoe leit dit kindeke' , maar alleen omdat mijn mémé dat graag zong.
|
Johnny Blenco - Belkes heij belkes doar
Een liedje op de melodie van Jingle Bells in het Maastrichts. Dat vond ik als kind al super en dat is altijd blijven hangen. Het refrein is: Belletjes hier, belletjes daar, belletjes overal Is dat Pinksteren, Sinterklaas, Pasen, Carnaval? Lampjes hier, lampjes daar, grote flessen wijn, Denneboompjes, ja dat kan alleen maar Kerstmis zijn! De rest van het liedje gaat erover dat hij niet van feesten houdt, behalve Kerstmis. Ik vind de hele Kerst-cd van Johnny Blenco wel aangenaam. Leuke en aanstekelijke melodietjes, leuke teksten, ook een De herdertjes lagen bij nachte in het Maastrichts en wat teksten om over na te denken. Wham! - Last Christmas vind ik altijd wel leuk om mee te blèren en ik hou sowieso van Frank Sinatra met Let it snow. |
Citaat:
|
Rudolph natuurlijk (Y) Rudolph ftw!
|
Phoebe is me voor, sowieso Rudolph. Met Frostie the Snowman op een goede tweede plaats.
|
Christmas lights - Coldplay
|
Gebeurt dat vaker dat mensen teksten hier weghalen?
Mijn tekst stond ná Gitte V. Ik schreef dat ik OH Denneboom wel mooi vond, maar alleen omdat dat Nederlandstalig was. En waarom moest dat nou zo nodig weggehaald worden?? |
It came upon a midnight clear, die ben ik nu aan het arrangeren voor een schoolopdracht. Prachtige melodie.
Maar de mooiste OOIT is eigenlijk toch wel de Cantique de Jean Racine |
Citaat:
Wat wel kan zijn is dat je zelf een foutje hebt gemaakt, ik vergeet zelf wel eens op Snel reageren te klikken en klik daarvan meteen op Spring naar ... OK en dan denk ik dat ik een post heb gemaakt, maar die is dan niet geplaatst. Fbs van dit subforum kunnen zien of er posts verwijderd zijn en waarom, dus even wachten op hen. Als zij er geen zien, is hij niet geplaatst. |
Citaat:
|
Waarom is het geen kerstliedje? Het is een lied (gezongen) en het is geschreven voor kerst?
|
Citaat:
|
:facepalm:
|
Stop the Cavalry van Jona Lewie. Want gewoon een mooi liedje en een beetje zielig maar wel heel lief (Y). Om mee te zingen/blèren hou ik heel erg van Shake up christmas van Train.
|
x-mas time, als de lichtjes doven en shkae it up en last night
|
Boney M - Mary's Boy Child
|
samenwarmgezelig en rudohp en nog een aantal waar ik niet op kan komen
|
Let it show
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:48. |