![]() |
Dyslexie en dyscalculie
Hallo allemaal! ( ik weet niet zeker of ik dit juist heb geplaatst , exuseer indien het fout geplaatst is!)
Nu mijn onderwerp ;D Op het einde van het vorig schooljaar hebben ze een paar leerstoornissen ondekt, Dyslexie en dyscalculie*en automatiseringsprobleem, dit schooljaar kwam er een leerkracht naar mij , ze zei dat ik geen leerstoornissen had , maar er hadden pas gestest en ik heb een atsest , natuurlijk zei ilk dit tegen mijn ouders, die leerkracht had tegen mijn ouders gezegt dat alles was ik zei gelogen was. , mijn ouders geloofde haar niet, maar kan dit zomaar , als je een atest hebt? Groetejes ! |
Ik heb ook dyslexie :D (sorry wou ik even melden :P)
Maar ik heb geen idee wat atest is trouwens dyslexie heeft ook beetje gevolgen voor rekenen |
Citaat:
|
Nee. Jouw leerkracht kan dat niet zomaar zeggen. Je bent hierop getest en hebt een verklaring gekregen dat je deze leerstoornissen hebt. Ik heb discalculie, en er zijn leraren die hier niet in ' geloven' en daarom zeggen dat ik geen extra hulpmiddelen zou mogen gebruiken. Als het goed is staat er ergens in het leerlingenstatuut van je school wat je wel en niet mag. Hier kan jouw leerkracht niets over zeggen. Zoek het dus een keer op en ga naar het school- of afdelingshoofd. Waarschijnlijk spreekt hij/zij je leerkracht hierop aan. Erg vervelend als dit vaak gebeurt, maar aangezien jij een certificaat hebt, heb je recht op de steunkaarten enz. en moeten ze jou gelijk geven.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
heb het net verteld |
Citaat: