Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Werk, Geld & Recht (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=60)
-   -   Wajong (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1871143)

-Winter- 18-12-2012 08:34

Wajong

Heeft je eigen vermogen invloed op hoeveel wajong je krijgt?

Em. 18-12-2012 09:58

Voor zover ik zo snel kan zien (klik!) hangt de Wajong af van hoeveel je zelf kan verdienen, hoe meer dat is, hoe minder Wajong je krijgt. Eigen vermogen kom ik niet tegen in dat sommetje, maar goed, de Wajong is voor mensen die niet veel kúnnen verdienen en die dat ook niet konden en die dus geen vermogen kunnen of konden opbouwen.

-Winter- 18-12-2012 10:20

Citaat:

Em. schreef: (Bericht 32947077)
Voor zover ik zo snel kan zien (klik!) hangt de Wajong af van hoeveel je zelf kan verdienen, hoe meer dat is, hoe minder Wajong je krijgt. Eigen vermogen kom ik niet tegen in dat sommetje, maar goed, de Wajong is voor mensen die niet veel kúnnen verdienen en die dat ook niet konden en die dus geen vermogen kunnen of konden opbouwen.

Ik verdien helemaal niks ... kan ook niet me eigen dingen betalen nu .. maar heb wel op me spaarrekening veel geld van me zus geld dat niet van mij is dus doe/mag/kan er niks mee

Axel11 18-12-2012 10:50

Vermogen is niet van belang voor de WA-Jong.

Em. 18-12-2012 11:00

Citaat:

-Winter- schreef: (Bericht 32947163)
Ik verdien helemaal niks ... kan ook niet me eigen dingen betalen nu .. maar heb wel op me spaarrekening veel geld van me zus geld dat niet van mij is dus doe/mag/kan er niks mee

'Ik verdien niets' is niet hetzelfde als 'ik ben in zoverre beperkt dat ik niets kán verdienen'. ;) Ik bedoel, ik verdien ook veel minder dan het minimumloon momenteel, maar ik heb absoluut geen recht op wajong zolang ik nog twee handen en twee voeten heb die het doen en ik niet op een andere manier zo geflipt wordt dat ik niets meer kan (of nog maar heel weinig en daar niet een minimumloon mee zou kunnen verdienen ;).

Kan dat het bij jou anders zit, natuurlijk, maar houd wel in de gaten dat als je nu niets verdient maar je kan wel werken, dat je dan niet het maximumbedrag aan Wajong krijgt.

-Winter- 18-12-2012 17:55

Citaat:

Em. schreef: (Bericht 32947249)
'Ik verdien niets' is niet hetzelfde als 'ik ben in zoverre beperkt dat ik niets kán verdienen'. ;) Ik bedoel, ik verdien ook veel minder dan het minimumloon momenteel, maar ik heb absoluut geen recht op wajong zolang ik nog twee handen en twee voeten heb die het doen en ik niet op een andere manier zo geflipt wordt dat ik niets meer kan (of nog maar heel weinig en daar niet een minimumloon mee zou kunnen verdienen ;).

Kan dat het bij jou anders zit, natuurlijk, maar houd wel in de gaten dat als je nu niets verdient maar je kan wel werken, dat je dan niet het maximumbedrag aan Wajong krijgt.

Ik krijg al wajong :D
nou heb het geld nog niet ontvangen

Vice 20-12-2012 22:57

Citaat:

Axel11 schreef: (Bericht 32947241)
Vermogen is niet van belang voor de WA-Jong.

Inderdaad, alleen je mogelijke inkomen en arbeidsongeschiktheidspercentage.

-Winter- 21-12-2012 15:11

Citaat:

Vice schreef: (Bericht 32952495)
Inderdaad, alleen je mogelijke inkomen en arbeidsongeschiktheidspercentage.

Ik heb geen inkomen ;)
vandaar ook de wajong anders kan ik me dingen niet betalen
en heb geen studifinancering

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:45.